Jag har självdrag i sovrummen som sitter precis ovanför där man egentligen vill ha kudden. Kallraset gör det dock till en dålig plats att sova under.
Jag har hört lite om luftdon som kan avhjälpa en stor del av kallraset och tänkte höra om någon hör inne vet vilken typ av luftdon som fungerar bäst.
Det ser ut som att du har en Freshventil. Vad jag förstår så är det den fysiska utformningen av ventilen som gör att den blir "dragfri", jämfört med andra ventiler typ tallriksventiler.
Ok, problemet är att vi har golvvärme, och värmen hinner inte värma upp den kyliga luften som kommer in.
Jag läste någonstans att det finns luftdom som sprider luften via Små hål, detta ska medföra att luften värms upp snabbare. Vet inte om det kan vara dessa don man menar. Se bilderna
Om det är en Freshventil du har så kan du begränsa flödet genom att ta lös diffusorn och filtret. Det finns en spak till spjället för att reglera flödet.
Om det är en Freshventil du har så kan du begränsa flödet genom att ta lös diffusorn och filtret. Det finns en spak till spjället för att reglera flödet.
[bild] [bild]
Jag vill egentligen inte begränsa flödet, bara sprida ut det mer.