Hittar inga nya trycken till innerdörrarna (som ska på lackering).
Nyckelhålet är på ovansidan av trycket.
Även skruvhål stämmer inte överens.
Hur hänger detta ihop?
Åker jag på att byta låskista?
Bifogar en bild på innerdörren samt vanligt trycke.
Anledningen till att man inte använder trycke med returfjäder är hålbilden vilket gör att rosetten är vriden i ett annat läge mot ett ytterdörrslås, du kan inte ändra rosettens position på ett trycke med inbyggd returfjäder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Varför inte även byta nyckelskylten om du ska ha annan ytbehandling på trycket?
Det finns nyckelskyltar till 414 i andra ytbehandlingar. https://duckduckgo.com/?q=nyckelskylt+414&t=ffcm&iax=images&ia=images
Att ha olika trycken på olika våningsplan bör inte störa så mycket då det är tydligt avskilt.
Det finns två alternativ 2020 och 2014, det som skiljer är att du får trycket i övre hålet samt skiljer höjden på kolven lite men ofta passar det att byta rakt av.
Funktionsskillnaden mellan 2020 och 2014 är att 2020 låser kolven samt passar trycken med både 8 och 9mm trycke (det ersätter gamla ASSA 404 och 404T, 2014 har en extra regel samt endast 8mm roddare samt att kolvhöjden skiljer lite.
Jag anser att 2020 är det bättre låshusen av de två samt så passar trycke med inbyggd returfjäder.
Det finns även kopior på marknaden som är billigare och de enda klagomål jag hör om dom är att en del har en gnisslande tryckesroddarfjäder.
Till 2020 och 2014 används andra nyckelskyltar (med klassiskt nyckelhål) eller wc-behör.
Postar ritningar av de olika låshusen så du kan se skillnaden.