Byggahus.se
Håller på att kolla lite på en ny skrivare och funderar eventuellt på en Tankskrivare, där man fyller bläcket själv i behållare i skrivaren. Nån som har testat dom och kan säga om det funkar bra? Fördelar/nackdelar med dom i förhållande till skrivare med vanliga bläckpatroner?

H Henke_01 skrev:
Håller på att kolla lite på en ny skrivare och funderar eventuellt på en Tankskrivare, där man fyller bläcket själv i behållare i skrivaren. Nån som har testat dom och kan säga om det funkar bra? Fördelar/nackdelar med dom i förhållande till skrivare med vanliga bläckpatroner?
Ingen som har testat och som har erfarenhet av Tankskrivare?

C
  • Gilla
Henke_01
  • Laddar…
  • Gilla
Henke_01
  • Laddar…
Tycker det låter som ett kladd med bläck i lösvikt?

H Henke_01 skrev:
Ingen som har testat och som har erfarenhet av Tankskrivare?
Vad skriver du ut mest av?

Och i vilka format?

Rickard.
Vi har nån Epson fotoskrivare/a3 bläckskrivare med tank på jobbet och jag har inte så mycket att säga om den vilket får ses som possitiv när det gäller skrivare. Den skriver ut helt ok foton och skriver ut text som man förväntar sig utan strul och svarta tanken räcker lääänge på den.

Hemma kör jag en färglös laserskrivare för ett par hundralappar som börjar närma sig 10år utan strul. Ibland skulle man väl önska att kunna skriva ut från telefonen men i övrigt ser jag ingen anledning att byta.

Fotografen Fotografen skrev:
Tycker det låter som ett kladd med bläck i lösvikt?
Jo, jag tycker också det låter lite kladdigt och söligt, så av den anledningen är nog vanliga bläckpatroner bäst.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.