Phillips 7000 serie är helt ok om man är försiktig när man tar i/ur bladet eller byter skägglyftaren. Dammsugarfunktionen är helt ok.
+1 på den. Skaffade en efter rekommendation från min frisör. Många tillbehör, kanske för många? Alla verkar dock fungera bra.
Batteriet håller länge också. Funderar nästan på använda den i trädgården
Har haft en hårtrimmer att trimma håret och skägget med som jag köpte 2001 på Claes för 179 kr den har fungerat utmärkt dock vart batteriet sämre och sämre
Min gick sönder precis efter jul den fungerar knappt med sladd och nu kan jag inte vänta längre.
Har en moser 1400 att klippa håret med som endast drivs med sladd, en sak har jag märkt tydligt det fungerar utmärkt att raka sig men en sladdmaskin men jobbigare att klippa håret utan batteridrift, sladden är i vägen.
Min skäggtrimmer gav precis opp. Åbäket var från Moser, bara drygt två år gammal och aldrig särskilt bra. Någon som har ett tips på en bra till bättre dylik för under tusen kronor. Den får gärna misstänkas hålla ett par år fast det där vet man ju aldrig. Den ska klippa skägg lagom och hår kortkortkort. Batteri eller sladd spelar ingen roll.
Tips någon? Helst inte generella. Eller om att sax är bättre. Ni fattar.
Tack på förhand.
Moser har annars ett föredömligt reservdelssortiment.
Min erfarenhet av hår/skäggklippare är att man får det man betalar för, under tusenlappen är det skitsvårt att hitta en maskin som håller i längden. Har avverkat många billidyra maskiner då budjeten till inköp vart för liten. Har samma erfarenhet av Philips, babyliss och några till budjetmärken. Dom håller nått år sen är knivarna eller någon annan vital del slut.
Köpte en proffistionell Moser för snart fem år sen, en batteridriven med servicebara batterier. Den går lika bra nu som när den var ny. Om jag sökte en trimmer idag skulle jag göra samma resa, sikta på proffssegmentet, om det sen står remington, Moser eller Porsche är mindre noga.
Samma tankesätt på skäggtrimmern som med skruvdragare m.a.o. Köp dyrt en gång eller köp billigt, gång, på gång, på gång....
Ni som handlade då tråden var aktiv, vad säger ni?
Har en laddbar Babyliss som inte tar laddning längre och klipper rätt trött med sladd.
0-6mm är mest gångbart här, 3mm om jag måste ha en fast längd.
Laddbar är att föredra, tänker som med elverktygen.
Kört med philips multigroom 7000 och är nöjd. Har rätt tjocka strån men den fräser obekymrat på. Laddningen håller länge.
Säljs i olika paket, av vad jag kan se är det bara antalet tillbehör som skiljer. Behöver man inte alla så ser ju detta ut att vara en bra deal för 499: https://www.netonnet.se/art/halsa-p...BY7FkJiP0V10F8YR-XH-xoD0OzfvhdIEaArYCEALw_wcB
Kör fortfarande på min Oster.
Lite renblåsning och nån droppe olja på skären ibland.
Fungerar som ny.
Läste lite recensioner på Prisjakt, blev lite avskräckt. Moser förespråkar en del... Och sen är demonerna igång och snurrar..
Lutar åt att fara till residensstaden och Dalarnas bästa klädaffär och köpa ett par jeans medans jag bidar min tid..
Läste lite recensioner på Prisjakt, blev lite avskräckt. Moser förespråkar en del... Och sen är demonerna igång och snurrar..
Lutar åt att fara till residensstaden och Dalarnas bästa klädaffär och köpa ett par jeans medans jag bidar min tid..