823 518 läst · 19 362 svar
824k läst
19,4k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd
Jo och det är detta jag inte förstår, folk med detta tillstånd springer inte runt på julrean direkt, de är väldigt isolerade som standard, det blir lite potato, potato. (betoningen får ni själv sköta)P pmd skrev:
Nej nej, Birgit. Du må vara en intelligent kvinna, men även denna gång har du fel.BirgitS skrev:
Jag och Ulltand, har en sak gemensamt. Vi går i motvind och jag beundrar folk som står upp för sin sak istället för att ta den lätta vägen och bara jamsa med. I vaccinfrågan, som även denna tråd handlar om, tycker jag att Ulltand har helt fel och skyddar inte honom överhuvudtaget.
Staffans
Nja, håller inte med. I citatet lyftes organtransplanation (den stora massan här är troligen njurtransplanterade) och KLL. De är inte så immunnedsatta att de brukar uppmanas undvika människor, men har visat sig väldigt sårbara för covid19.D djac skrev:

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 517 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 517 inlägg
Även om du och Ulltand tycker olika när det gäller vaccinerna så skyddade du honom idag i inlägg #12772 genom att klaga på Nissens inlägg som var riktat till Ulltand, precis samma sak som du ofta tramsar om att andra gör.Staffans2000 skrev:
Nej nej, Birgit. Du må vara en intelligent kvinna, men även denna gång har du fel..
Jag och Ulltand, har en sak gemensamt. Vi går i motvind och jag beundrar folk som står upp för sin sak istället för att ta den lätta vägen och bara jamsa med. I vaccinfrågan, som även denna tråd handlar om, tycker jag att Ulltand har helt fel och skyddar inte honom överhuvudtaget.
Staffans
Om du inte anser att du skyddade Ulltand med det inlägget så sluta upp att påstå det om andra som gör samma sak som du gjorde.
Fel för tredje gången Birgit!BirgitS skrev:
Även om du och Ulltand tycker olika när det gäller vaccinerna så skyddade du honom idag i inlägg #12772 genom att klaga på Nissens inlägg som var riktat till Ulltand, precis samma sak som du ofta tramsar om att andra gör.
Om du inte anser att du skyddade Ulltand med det inlägget så sluta upp att påstå det om andra som gör samma sak som du gjorde.
Jag backade till ursprunget till dialogen. Så om jag skyddade någon, så var det Optimum
Staffans
Staffans, om du tror att det är LÄTT att försöka hålla emot stormfloden av konspirationsteoretiker och antivaxxers så har du fel. Det skulle lätt kunna vara ett heltidsjobb.Staffans2000 skrev:
Som vanligt svarade inte @Staffans2000 på en enkel fråga igen.Nissens skrev:
@Staffans2000 : Anser du att Erik Backhaus, överläkare och processchef på infektionskliniken på Skaraborgs sjukhus också har en dold agenda?
Eller ligger det kanske något i det han säger?
”Trots att en majoritet av invånarna är vaccinerade så är antalet bekräftade fall av covid-19 i Västra Götalandsregionen sex gånger högre nu än vid samma tid förra året. Även antalet som vårdas på sjukhus är fler. Anledningen enligt vården: De har inte vaccinerat sig.”
”– Vi ser många personer som borde vara välinformerade, har språket och full information, men ändå inte vaccinerar sig. När de ligger här på sjukhuset ångrar de sig, säger överläkare Erik Backhaus.”
Därmed utgår jag ifrån att @Staffans2000 i fortsättningen inte beklagar sig över andra som beter sig på samma sätt…
stämmer...det är noga med handsprit men för övrigt är det samma som för alla andraJ Jonobe skrev:
första månaderna ska man handla när det är lite folk i butik men då har man i princip 0 immunförsvar.
egen erfarenhet

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 517 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 517 inlägg