823 526 läst · 19 362 svar
824k läst
19,4k svar
Coronavirus (SARS-CoV-2) nyhetstråd

Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 11 153 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 11 153 inlägg
Nya Dagbladet har alltså både Lars Bern och en "faktagjournalist" (vad nu det är) som skribenter. Om en faktajournalist är en journalist som granskar fakta borde nog Lars Bern få sparken...
Redigerat:
De har dessutom "strålmona" som journalist. Hon blev utnämnd till årets förvillare 2013 för att ha grundat strålskyddsstiftelsen som i många år spridit fullständig galenskap kring strålning.Fairlane skrev:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mona_Nilsson
Det är tragiskt att det finns folk som hämtar sin information på sådana sidor.
Aftonbladet nyheterD djac skrev:

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
och

och

Logga in
Skapa konto
och

Logga in
Skapa konto
Expressen nyheter

Logga in
Skapa konto
Fria Tider Nyheter

Logga in
Skapa konto
https://www.friatider.se/coronalagen-forlangs-till-2022
Göteborgs-Posten Nyheter

Logga in
Skapa konto
GT Nyheter

Logga in
Skapa konto
Såg att vi tappat en placering till 41. Vi blir omkörda av några länder till inom kort.
Aftonbladets lista, som kommer från John Hopkins unvi…
Det flera av brukar hänvisa till död per 100 000. Där Ulltand alltid valde att jämföra med bara vår nordiska grannländer och där jag i alla fall är en motpol genom att jämföra med hela världen. Sedan har vi problemet att räkna så, men vi har väl alla varit med o läst tråden, så jag hoppas vi inte ska behöva ha en fullständig redovisning av alla förbehåll.
trähandtag skrev:
Det flera av brukar hänvisa till död per 100 000. Där Ulltand alltid valde att jämföra med bara vår nordiska grannländer och där jag i alla fall är en motpol genom att jämföra med hela världen. Sedan har vi problemet att räkna så, men vi har väl alla varit med o läst tråden, så jag hoppas vi inte ska behöva ha en fullständig redovisning av alla förbehåll.
Precis det är ju mer rimligt att jämföra Sverige med Norden än något annat.
Oroväckande att dödstalen nu stiger mer i Sverige än våra grannländer.
Ser man till orsaken så har Danmark lyckats vaccinera betydligt större del av befolkningen. Norge och Finland har jag ingen uppenbart svar på varför.
Oaktat så är det dags att börja vaccinera de sk äldre-äldre då skyddet nu inte är något vidare. Vi får se när FHM kommer fram till samma sak och hur många som måste drabbas innan man fattar det självklara beslutet. Det finns noll anledningar att dra ut på tredje sprutan.
Jag har sedan länge iggat vår hovnarr. Det blir mycket enklare att läsa tråden. Ett tips.