619 läst · 2 svar
619 läst
2 svar
Stödvärme i garage
Behöver lite mer värme i garaget (som finns i källarvåningen). Vattenburet element finns men behöver lite extra värme stundvis under vinterhalvåret.
Vilket drar mest ström vs får jag ut mest värme från, ett konvektorelement (2.000 W) eller oljeradiator (600-1.000 W)? Och vad är tillräckligt för garaget på ca 15 m2?
Vilket drar mest ström vs får jag ut mest värme från, ett konvektorelement (2.000 W) eller oljeradiator (600-1.000 W)? Och vad är tillräckligt för garaget på ca 15 m2?
Du kan räkna kallt med att du får ut den värmen som du stoppar in i effekt. Så ur den synvinkeln spelar det ingen roll. Själv hade jag föredragit något med en fläkt så det blir lite cirkulation på luften.
Men vad har du för värmekälla i huset? För om du exempelvis har värmepump så blir det ju mycket mer effektivt att köra på befintlig anläggning med en större radiator eller ett vattenburet konvektorelement.
Men vad har du för värmekälla i huset? För om du exempelvis har värmepump så blir det ju mycket mer effektivt att köra på befintlig anläggning med en större radiator eller ett vattenburet konvektorelement.
Liknande trådar
-
Garagebyggnation tips
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Ventilation varmgarage
Placering av hus och garage
Juridik -
Såga min garageinredning! Sketchup & garage beställt
Hur mycket armeringsnät i garageplatta?
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus