Jag lobbar hårt och intensivt för "brandgula" istf "orangea". .
/Höghus
Jag tror brandgul blir det som på engelska heter "burnt orange"? Som på denna? Lite annan nyans. Tycker det är grymt snyggt, men svårt att få tag i den färgen på material
Jag tror brandgul blir det som på engelska heter "burnt orange"? Som på denna? Lite annan nyans. Tycker det är grymt snyggt, men svårt att få tag i den färgen på material
[bild]
Jag är ett barn av 60-talet och då hette det "brandgul", "skär" och "gredelin".
Inte "orange", "rosa" och "lila".
Orange har använts i det svenska språket sedan slutet av 1700-talet. Brandgul som vedertaget ord känns spontant som att det var rätt längesedan man använde, vilket kanske är lite synd för det är ett vackert ord.
Orange har använts i det svenska språket sedan slutet av 1700-talet. Brandgul som vedertaget ord känns spontant som att det var rätt längesedan man använde, vilket kanske är lite synd för det är ett vackert ord.
Det används många utländska låneord, franskan var väl stor på slutet av 1700talet och det är väl därifrån vi lånat ersättaren till vårat egna brandgul
Procter&Gamble nappade på min kampanj för relansering av "brandgul".
En av de sista taksessionerna innan plåtslagarna tar över.
Och lugn, jag har läst Arbetsmiljöverkets rekommendationer angående arbete från stege på skylift från pärm till pärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hittade också ett användningsområde Lidl-sågen duger till lika bra som en riktig japansåg; sågning i spik.
Kluvit till salningar i MDF.
Grovsågade på 125mm med sänksåg, sedan 120 och därefter 115mm på GTS10an.
[bild] [bild]
På med ett lager grundfärg nu då...
Varför såga du inte i rätt mått direkt med sänksågen?