Byggahus.se
Jag letar men hittar ingen burk fogskum som kan hållas upprätt och spruta, så man lätt kommer åt att spruta just uppåt. Några tips?
Provade att tejpa fast en slang på en vanlig fogskum, men till slut exploderade arrangemanget, med skum överallt som resultat, he he
Jag ligger i en krypgrund och tätar olika hål och skarvar, just ovanför mig.

Har du provat att använda en fogskumspistol? Den är lite längre och det brukar gå bra att luta lite åt sidan och peka uppåt för att köra i taket....?

Alltså, jag måste få ner burken så långt från undergolvet att den verkligen är uppochner för att spruta skum, och med min provisoriska slanganrodning ville inte vara med. Pistolen ser alldeles för kort ut, tyvärr.

R Rixost skrev:
Alltså, jag måste få ner burken så långt från undergolvet att den verkligen är uppochner för att spruta skum, och med min provisoriska slanganrodning ville inte vara med. Pistolen ser alldeles för kort ut, tyvärr.
Det går utmärkt att hålla den såhär, räcker inte det? Finns även förlängare avsedda för ändamålet.
Hand håller en skumgummi-pistol med fogskumstuber riktad uppåt mot ett träbjälklag med verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
guggen
  • Laddar…
Aha,,, ser ju bra ut och om det går att få på en liten förlängare är jag hemma!!! Tackar

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.