Eller jag, vi får vänta på "bildpostaren" så kommer säkert rätt beteckning. Om det nu skall vara 58 eller 5B
Du har säkert rätt..
Då är det en kopia..
Är det en 8a..så är den värd pengar...
Då det är en unik maskin som togs fram för en marknad och endast en marknad.. den amerikanska....
Får väl stilla er hunger.
Poulan PPRT5B.
[bild] [bild]
Ah.
Samma typ av motor som Hva valde till sin större modell av Jordfräs.. står en sådan här..
Dock är nog motorn körd på den.. Då den inte ger gas alls... Och det är inne i vevhuset felet ligger....
Men din ser ju fin ut..
Synd att det inte var en 58 dock...
Men men..
Ah.
Samma typ av motor som Hva valde till sin större modell av Jordfräs.. står en sådan här..
Dock är nog motorn körd på den.. Då den inte ger gas alls... Och det är inne i vevhuset felet ligger....
Men din ser ju fin ut..
Synd att det inte var en 58 dock...
Men men..
Vad är det för fel på denna?
Den funkar...Men ser ut som nåt katten släpat in.
Behöver lite svets, plåtslageri, wire, service och färg.
Tack till båda. Hade inte fattat att det var den där ”sprinten” som skulle sitta emellan. Det förklarar varför det var så dålig respons på ”gasreglaget”-min var bara sammanlänkad med fjädrarna
sprinten sitter på sin plats. Men jag tycker fortfarande det verkar väldigt mycket slack i systemet. Särskilt den lilla tunna fjädern verkar ju helt fel-det måste väl vara fel storlek?
Det där är haken för att startapparaten ska suga tag i Svänghjulet..
De där slår ut av kraften från linhjulet..
När du drar i snöret..
Man lossar den där skruven i mitten och håller i själva linhjulet.. Sedan lägger man tillbaka haken och skruvar tillbaka locket...
Om inget är skadat...
Finns många olika lösningar på detta från Briggs... Detta är en av de billigare.. tyvärr..
såhär ser det ut nu. Osäker på om allt rör sig som det ska. Ser det ok ut?
Jajemän det är det.. den ena lite finare hemsida än den andra..
ja biltema är dyrare än de varit.. Men de är närmaste varuhus för min del när det gäller bildelar... annars är det Mekonomen som gäller... Och där vill jag inte handla...
laddregulatorn dök upp i Fredags tillsammans med oljefilter och olja till 3 bilar… från och med nu så kommer jag nog köpa 20l småfat med olja på Swedol faktiskt, det blir nog billigare..
Men nu är laddregulatorn bytt och bilen visar 13,97V men motorn igång..
Nu får jag nog gå på Toyotan, har en motorlampa som lyser med felkoden lean fuel. Den får alltså för lite soppa av nån anledning. En Toyota Yaris-00 1,3 Bensin på 86hk som varit i familjen sen ny. Nu ca 19000mil. Varit en riktig arbetshäst som betalat sig flera gånger om.
Vid fullgas så tappar motorn kraft men lättar man bara det minsta på gasen så skjuter den på. Jag funderar på om det är nån closed loop reglering vid fullgas och att det inte funkar pga nån givare av nåt slag. Lättar man på gasen så kan det kanske vara nån open loop reglering mot lambda och det funkar?? Men det är bara en killgissning från min sida, jag är extremt öppen för hur jag skall angripa problemet.