Gårdagens verktygspresent som tack för att man hjälpte syster & svåger med deras bygge. Klumpig som jag är kommer denna säkert att rädda mina fingrar någon dag
En partikelräknare för att hålla koll på luften i verkstaden. Köpt via amazon men finns från många ställen. Sök på pm2.5 meter.
Jag valde den här modellen för jag såg Peter Millard på tuben använda en.
En partikelräknare för att hålla koll på luften i verkstaden. Köpt via amazon men finns från många ställen. Sök på pm2.5 meter.
Jag valde den här modellen för jag såg Peter Millard på tuben använda en.
[bild] [bild]
[bild]
Hej!
Du råkar inte ha länken till mätaren på Amazon?
Svårt att säga ännu, har haft den inkopplad i köket i 30 min nu. Har slipat lite på en knoppbräda manuellt och med maskin/dammsugare men det verkar inte har ändrat halten nämnvärt. Kikade inte på den under tiden och den har ingen historik, bara realtid.
Äntligen har cnc:n landat i snickeriet efter mkt om och men. Mest jag själv som inte haft tid att arrangera för den. Men ska bli kul![bild][bild]
Hej
Gratulerar till din ny maskin Jb-cnc är bra att ha att göra med.
Skulle tro att du kommer att förbanna dig själv att du inte köpt någon tidigare när man kommer på allt cnc går att använda till.
Lycka till
Den köptes i torsdags men togs in idag eftersom jag inte ville försöka göra det själv. Vissa växlar vill inte gå i direkt och en del vevar är lite tröga men det går nog att fixa.
Hej
Gratulerar till din ny maskin Jb-cnc är bra att ha att göra med.
Skulle tro att du kommer att förbanna dig själv att du inte köpt någon tidigare när man kommer på allt cnc går att använda till.
Lycka till
Ja, det blir nog bra! Ja, han verkar mkt kunnig och serviceminded. Han kommer framöver och så ska vi köra en heldag. Kan behövas, cnc är inte min starka sida
Den köptes i torsdags men togs in idag eftersom jag inte ville försöka göra det själv. Vissa växlar vill inte gå i direkt och en del vevar är lite tröga men det går nog att fixa.
Har du några planer på maskinfötter till den där? Funderar själv på det till min pelarborr men inte bestämt mig för vad jag vill ha eller vad som passar.