GB glass 1967.
[bild]
Här ser man även ursprunget till :- efter priser. Då skrevs priser med kolon och inte komma. Så 75 öre blev -:75 och 1,50 skrevs som 1:50, men med tiden blev allt så dyrt att det blev t ex fem kronor 5:-, vilket är bekant än idag.
Jag ska sluta tjata om ett visst rockband men jag avslutar med denna klassiker som säkert alla sett, påstås den är från Schweiz, de mindre planen frankrikes och tysklands plan för transport av sina ledare.
Jag ska sluta tjata om ett visst rockband men jag avslutar med denna klassiker som säkert alla sett, påstås den är från Schweiz, de mindre planen frankrikes och tysklands plan för transport av sina ledare.[bild]
The three planes of Angela Merkel, François Hollande and Iron Maiden side by side.
By Dave June 3, 2016
De där användes i mitt första jobb som servicetekniker... Och det var så sent som - 98... De var ju ihopkopplade med trådade telefoner, och när man söktes fick man på något sätt veta anknytningen på den som sökte en, så fick man leta upp närmaste telefon och ringa och fråga vad de kört sönder nu... Men jag kan inte minnas exakt hur det funkade, vore kul om någon annan kunde fylla i...
Om växeln inte hittade en person på dennes anknytning kunde de söka någon med det där systemet. Som någon skrev hade varje anställd en kombination av tända, blinkande och släckta lampor. Såg man sin kombination ringde man växeln och frågade vem som sökte en.