1 522 läst · 2 svar
2k läst
2 svar
Zucchini blir bara blad
Hej
första säsongen med växthus så det är lite test varsom funkar bra.
Min zucchini har växt grotesktmycket hela säsongen men det blir bara blommor och väldans massa rankor och blad. Ingen frukt.
någon som har något bra tips? Eftersom de måste pollineras kanske det funkar dåligt i växthus? Jag får några men med tanke på bladmängden hade jag förväntat mig ett antal större än vi kunde hantera. Lite missmatch där i förväntningar kontra utfall
Min zucchini har växt grotesktmycket hela säsongen men det blir bara blommor och väldans massa rankor och blad. Ingen frukt.
någon som har något bra tips? Eftersom de måste pollineras kanske det funkar dåligt i växthus? Jag får några men med tanke på bladmängden hade jag förväntat mig ett antal större än vi kunde hantera. Lite missmatch där i förväntningar kontra utfall

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 510 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 510 inlägg
I ett växthus får du nog hjälpa till med pollineringen:J kalle_k skrev:Hej
https://www.wexthuset.com/fakta-och...r-squash-bara-far-hanblommor-och inga-frukter
Liknande trådar
-
Mäterskåp placering: Ska man Dölja in i väggen eller kan man bara Skruva Fast på väggen ? Finns regler? Tacksam
El -
Dörrbladet hänger snett upptill- läcker svinkall luft
Fönster & Dörrar -
Drog ner värmen på radiatorer i huset = förbrukning bara lite mindre
Elavtal, elpriser & elförbrukning -
Bara blommor och inga blad på min syren
Häckar, Buskar & Träd -
Äppleträd bara blomma utan blad
Häckar, Buskar & Träd