Jag försöker förstå mig på vad som är fel på våran toalett.
Toaletten låter ev. rinner.
Toaletten låter som kan höras på filmen. Invattnet är avstängt men det låter ändå.
Ljudet verkar börja när "flötet" kommit längst upp. Jag kan inte se att vatten rinner i toaletten och vattnet verkar heller inte rinna ner i avrinningshålet.
Jag har försökt youtuba men i dom flesta fall så säger man att om det är påfyllningsventilen så bör ju vatten fortsatt rinna in och då eventuellt ner i avrinningshålet. Oavsett borde det väl rinna i toaletten så att man iaf ser det?
Toaletten låter ev. rinner.
Toaletten låter som kan höras på filmen. Invattnet är avstängt men det låter ändå.
Ljudet verkar börja när "flötet" kommit längst upp. Jag kan inte se att vatten rinner i toaletten och vattnet verkar heller inte rinna ner i avrinningshålet.
Jag har försökt youtuba men i dom flesta fall så säger man att om det är påfyllningsventilen så bör ju vatten fortsatt rinna in och då eventuellt ner i avrinningshålet. Oavsett borde det väl rinna i toaletten så att man iaf ser det?
Det är ju uppenbarligen rörelse i vattnet. Misstänker att det har med flottören och ventilen att göra, men det borde i så fall uppgöra ganska snart efter att du stängt av vattnet till stolen. Har du provat att röra flottören (lyfta den lite, trycka ned den under ytan)? Ljudet borde då ändras.
Ursäkta fick andra saker framför detta. Jag har kommit fram till att det måste vara inloppsventilen som är problemet. Jag gillade lös någon liten gummipackning och gjorde rent den men nu när jag sätter tillbaka allt så slutar den inte fylla på oavsett vad som händer. Jag tycker inte att det verkar vara så komplicerat så jag förstår inte vad jag kan ha förstört/gjort.
Eventuellt är den lilla pinne. I mitten där böjd, kan det va problemet?
Eventuellt är den lilla pinne. I mitten där böjd, kan det va problemet?
Du har två problem. Avstängningsventilen till toalettstolen sluter inte tätt i stängt läge (eller är så trög att du tror att du stängt innan den är skruvad i botten). Den bör bytas, men påverkar egentligen bara möjligheten att stänga av vattentillförseln till stolen. I övrigt har den inte med problemet att göra.
Kan tyvärr inte hjälpa dig med inloppsventilen. Vet du vad det är för märke och modell på stolen?
Kan tyvärr inte hjälpa dig med inloppsventilen. Vet du vad det är för märke och modell på stolen?
Oklart vad det är för model. Jag tror det är avstängningstventilen som inte sluter tätt, och efter att jag skruvat och slitit så sluter den inte alls verkar det som, OM jag inte nu kan ha lyckats lossa något annat.P peroande skrev:Du har två problem. Avstängningsventilen till toalettstolen sluter inte tätt i stängt läge (eller är så trög att du tror att du stängt innan den är skruvad i botten). Den bör bytas, men påverkar egentligen bara möjligheten att stänga av vattentillförseln till stolen. I övrigt har den inte med problemet att göra.
Liknande trådar
-
Låter från fjärrvärmeventralen
Fjärrvärme & Gas -
Heru 100S låter illa när värmeväxlaren går
Ventilation -
Byggkreditivet tillåter inte utländska leverantörer?
Juridik -
Hur bred måste toalettens yta minst vara för inte upplevas som trång?
Badrum -
Hammer pelarborrmaskin? (orelaterat: TS55 bottenplatta revisioner)
Verktyg, Maskiner & Fordon