Byggahus.se
Lexington Lexington skrev:
Vad är det för pool?
Ovanmarkmodell från Primastar, 3,6 m diam, nergrävd så uppsticket genom altanen är sittvänligt.

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Garderoben är som gott klar nu, det är golvlisterna som saknas bara.
[bild]

Fick dit ”diffusorn” till ledlisterna idag;
[bild]

Hängde även upp fjäderbollen som frun köpt till dotterns rum;
[bild]

Alla ljuskällor har samma färgtemp, utom fjäderbollen som bara fick en Random lampa, antar att det kameran och vad ljuset reflekteras i som spelar ett spratt.
Har du fräst in ledlister/skena i smygarna eller skruvat skenan i smygen?

richardtenggren
putte22 putte22 skrev:
Har du fräst in ledlister/skena i smygarna eller skruvat skenan i smygen?
Skenan är skruvad i osb:n, sen gipsat runt om :)

Skenan är skruvad i osb:n, sen gipsat runt om :)
A smart. Typ en light variant av infräsning?!!

richardtenggren
putte22 putte22 skrev:
A smart. Typ en light variant av infräsning?!!
Ja eller genomfräst ;)
Valde en 15 mm hög skena till fönstren, så den sticker ut ~2 mm.
I garderoben är skenan 7 mm hög, ska använda samma i takfoten. :)

Ja eller genomfräst ;)
Valde en 15 mm hög skena till fönstren, så den sticker ut ~2 mm.
I garderoben är skenan 7 mm hög, ska använda samma i takfoten. :)
Ser stilrent ut(y)

• Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Be en Plåtis bocka till dig, jag har inte hittat längre så jag fick skarva :)
Ja jag ska snacka med en plåtis i veckan så får han bocka till den i en hel längd istället , skönt o slippa skarvar när det inte behövs.

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
surris surris skrev:
Hundratals timmar senare börjar man äntligen se slutet på detta projekt. Nu återstår bara fogning, blandare, porslin, dusch, badkar osv.
Ska bli skönt att slippa duscha i källaren sen :rofl:
[bild] [bild]
Det där ser riktigt fint (och dyrt) ut!:) Men vad är det som händer runt fönstret, kan man få en närbild? Ser intressant ut!

Fjorton år senare...
Vi drog aldrig upp värme till öv när vi byggde, lite ”lurade” av en optimistisk kalkyl och dito VVS:are. Nu är elvärmen snart helt utbytt mot 5 stora (1000*500) radiatorer. Passar bra till den nya vp:n så den får jobba lite. Den gamla var på 6 kW och nya går mellan 3-12 kW.
Kanske lite fel forum eftersom det är riktiga hantverkare som gör jobbet, duktiga och hänsynsfulla som t.o.m. dammsuger efter håltagning och flyttar tillbaka möbler.

• Nyinstallerad vit radiator (1000*500) under ett fönster med växter, verktyg syns på golvet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nyinstallerade radiatorer längs väggen i ett rum med trägolv och tapetserade väggar, renoveringsarbete pågår.
    Skapa konto
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
Dyrt med röris som städar för ca 700kr/timme ;)

Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Dyrt med röris som städar för ca 700kr/timme ;)
Har han otur så trillar skruvdragaren han lämnade kvar...
Strax efter tre åkte de, vi var i uterummet och visste inte om det var för dagen. Det var det. De hade förvarnat om två dagars jobb, så de lär väl dyka upp i morgon. De krökar bra men kommunicerar bristfälligt
Har fått offert på klabbet utan att städning nämndes, och med tanke på vad vi ibland tycker om hantverkare så är jag jättenöjd.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Har han otur så trillar skruvdragaren han lämnade kvar...
Strax efter tre åkte de, vi var i uterummet och visste inte om det var för dagen. Det var det. De hade förvarnat om två dagars jobb, så de lär väl dyka upp i morgon. De krökar bra men kommunicerar bristfälligt
Har fått offert på klabbet utan att städning nämndes, och med tanke på vad vi ibland tycker om hantverkare så är jag jättenöjd.
Skönt att ni hittat hantverkare som kan städa upp efter sig. När vi gör fönsterbyten så brukar vi avsluta med att städa av innan vi åker hem, timpris som anbudsjobb. Det är ju ändå kunden som ska bo där på kvällen.

• Gilla
Larsson93 och 2 till
  • Laddar…
Avslutar hallrenoveringen för den här gången med att kapa och sätta dit nya dörrar. Ska fortsätta fundera på hur golvets svikt ska åtgärdas. Min fru hotade med skilsmässa om jag river upp alltihop igen, så det får bli punktinsatser som går att återställa över dagen. Det är ju jag som arbetar hemifrån.

• Ny vit dörr i hall med hylla för hjälmar, skohylla och nycklar på väggen.
    Skapa konto
  • Nyinstallerade dörrar i en hall med verktyg och byggmaterial på golvet under en renovering.
    Skapa konto
  • Gilla
Bödvar McOlsson och 2 till
  • Laddar…
Fått upp hyllor i köket..till remake to Industriell
Kök med vita skåp, rostfri diskho och öppna trähyllor på en kaklad vägg, redo för belysningsinstallation.
Skapa konto

nu är det bara fundera på belysning:rofl: några tips/bild hur man får under hyllor mottages. Kan starta en ny tråd.

• Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
OestlundJ OestlundJ skrev:
Spikat lite panel på gäststugan idag.
[bild]
Jag har för mig att man inte behöver dubbelspika Z-panel, en spik nertill håller övre falsen på plats.

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.