Jag har en klämringskoppling rak R15 utvändig gänga enligt nedan.
Det går inte att koppla in kopplingsset PEX mot den pga av den inte är konad.
Vad finns det för konad övergång jag kan använda?
Jag har kikat på nedan, dock osäker om det blir tätt när den invändiga gängan är konad (klämringsgängan är ju rak)?
Ta en bild på exakt vad du har. En "klämringskoppling rak R15" är en tautologi om du inte menar en rak övergång mellan kopparrör och rörgänga. Det du länkar till är en Nippel R15invxR15utv, den hjälper dig inte alls och är ingen klämringskoppling. Kopplingsset för PEX är vanligen gjorda för att ansluta just mot klämringskopplingar.
Vad exakt har du (PEX?) och vad ska det kopplas mot? Som sagt, bilder.
Ta en bild på exakt vad du har. En "klämringskoppling rak R15" är en tautologi om du inte menar en rak övergång mellan kopparrör och rörgänga. Det du länkar till är en Nippel R15invxR15utv, den hjälper dig inte alls och är ingen klämringskoppling. Kopplingsset för PEX är vanligen gjorda för att ansluta just mot klämringskopplingar.
Vad exakt har du (PEX?) och vad ska det kopplas mot? Som sagt, bilder.
Se nedan bilder på kopplingen och hur jag vill ansluta PEX slangen.
Anslutningen går inte in i då kopplingen är rak i änden ej konad.
Just rörgängor kan man iofs blanda så det borde gå med LK också men om det ändå sitter Vatette kan man lika gärna köra med det.
Jag hade inte kapat om rören eftersom det är stålrör. Hellre då en rak övergång och en bussning. Halvkopplingen är dock mer elegant, hade inte sett att det fanns till PEX.
Just rörgängor kan man iofs blanda så det borde gå med LK också men om det ändå sitter Vatette kan man lika gärna köra med det.
Jag hade inte kapat om rören eftersom det är stålrör. Hellre då en rak övergång och en bussning. Halvkopplingen är dock mer elegant, hade inte sett att det fanns till PEX.
Visste inte att det var stålrör och håller med dig.