Byggahus.se
Jag söker en temperaturstyrd brytare till en enkel pump. Jag värmer upp en pool med solpaneler. Pumpen pumpar upp vatten från poolen genom solpanelerna och tillbaka till poolen när temperaturdifferensen mellan poolvatten och takvärme är ex fem grader.
För flera år sedan köpte jag en enkel brytare på Conrads och den har fungerat i 12 år. Kan ej hitta något liknande. Kan någon komma med förslag där jag kan hitta något liknande.
Med vänlig hälsning,
Callymarita

Denna borde vara vad du söker? https://www.conrad.se/p/conrad-comp...nsbrytare-byggsats-12-vdc-5-till-100-c-194360

Temperatur-differensbrytare är nog ordet du söker. Själv tröttnade jag på folkpools styrning för ca 12 000kr när den gick sönder och byggde en egen arduino baserad för några hundralappar och fick möjligheten till fler funktioner så som nödkylning nattetid och frostskydd som startar cirkulationen när taktemperaturen dyker under nollan första frostnätterna.

A AlexJAS skrev:
Denna borde vara vad du söker? [länk]

Temperatur-differensbrytare är nog ordet du söker. Själv tröttnade jag på folkpools styrning för ca 12 000kr när den gick sönder och byggde en egen arduino baserad för några hundralappar och fick möjligheten till fler funktioner så som nödkylning nattetid och frostskydd som startar cirkulationen när taktemperaturen dyker under nollan första frostnätterna.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.