Plötsligt blir det inget varmvatten och jag misstänker någon inställning i någon av alla menyer som finns. Tyvärr vet jag inte vad som ska ställas in och ingen VVS butik svarar idag (såklart). Är ju första dagen med riktigt varm utetemp (24° nu) så kanske hänger ihop?
Någon som har en sådan pump och kan vägleda optimala inställningar?
Det är VVS firman som ställt in allt och den har inte varit med en hel sommar ännu. Är ju några förinställda tider / datum / grader så tänkte att något kanske inte blev som det var tänkt med
IF 17+ grader
= stäng av x
Men dom kommer på måndag och kikar på det. Blev lite varmare nu 3h senare med extra värme aktiverat.
Det är VVS firman som ställt in allt och den har inte varit med en hel sommar ännu. Är ju några förinställda tider / datum / grader så tänkte att något kanske inte blev som det var tänkt med
IF 17+ grader
= stäng av x
Men dom kommer på måndag och kikar på det. Blev lite varmare nu 3h senare med extra värme aktiverat.
Jag har en likadan frånluftsvärmepump. Ni har väldigt mycket inställningar gjorda med tidsprogram och jag ser inte någon fördel med det.
Vad har ni för inställningar på elpatrontillskottet.
Är det begränsat vid vilken temperatur?
Det kan hända att det är inställt att inte få värma med elpatron vid rådande utetemperatur. Det och kombination med stort varmvattenuttag gör vattnet kallt.
Såhär ser den menyn ut. Jag har inställt så att 3kW elpatron är tillåten vid utetemp under -12grader.
Över den temperaturen är det bara kompressorn som levererar värme.