Byggahus.se
P peroande skrev:
Ja, det är helt klart enklast – och billigast – med Pax, men jag vill ogärna offra 10 cm i två rum och 20 cm i det tredje...
Du måste offra nån cm för att dörrarna ska gå att öppna helt, ett större mellanrum passar bra till förvaring av strykbräda.

/M

M mgranbom skrev:
Du måste offra nån cm för att dörrarna ska gå att öppna helt, ett större mellanrum passar bra till förvaring av strykbräda.

/M
Jag har redan räknat med det. Måtten jag angett är det som är tillgängligt för skåpen.

Hejsan!
Byggde för ca10 år sedan in Pax garderober från Ikea och de funkar jättebra än men de jag kan komma på är att man ska förstärka bakstycket i dem.
Jag kan utan problem trycka hål i bakstycket om jag vill.

F Firestorm1 skrev:
Hejsan!
Byggde för ca10 år sedan in Pax garderober från Ikea och de funkar jättebra än men de jag kan komma på är att man ska förstärka bakstycket i dem.
Jag kan utan problem trycka hål i bakstycket om jag vill.
Låter bra. Verkar bli Ikea för mig ändå. Inte hittat något bättre alternativ.

Bödvar McOlsson Bödvar McOlsson skrev:
Vi byggde nyss in två IKEA Platsa, de finns i bredder om 60 & 80. Höjden är 180 om jag minns rätt, men går att lägga till överskåp som är 40 höga.
hej, vi ska precis beställa en massa platsa stommar/inredning till vår garderob och tänkte höra hur kvaliten är så här efter ca 8 månader?

B bergquist skrev:
hej, vi ska precis beställa en massa platsa stommar/inredning till vår garderob och tänkte höra hur kvaliten är så här efter ca 8 månader?
Jorå, kvalitén är absolut god. Vi har ju våra i hallen så det är inte direkt dagligt spring i dom, jämfört med vår andra klädförvaring. Kan rekommendera. Vit garderob med dubbla dörrar placerad i en hall med kaklade golv och ljusa väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Öppen garderob i en hall med kläder på galgar och trådkorgar med varor.
Skapa konto

Vi var i en liknande situation med tre platsbyggda garderober som var gamla, djupa och allmänt udda. Vi valde att riva ut allt, gipsa/måla och bygga ett dörrhål istället för tre. Där satte vi vikdörrar eftersom jag personligen inte gillar skjutdörrar och kanske också har sett för många amerikanska Tv-serier där denna typ av garderob är populär :rofl:. Ett större projekt men rackarns vad bra det blev!

• Nyrenoverad garderob med vita vikdörrar öppnade mot en tom inredning.
    Skapa konto
  • Gilla
Anjaiw
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.