126 726 läst · 3 131 svar
127k läst
3,1k svar
Covid-19, munskydd och smittspridning

BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 37 527 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 37 527 inlägg
'BirgitS skrev:
Ja och det fanns ingen stad i studien som fick ökad smitta efter införandet av munskydd.
Det fanns däremot en stad som fick det av andra anledningar och därför inte togs med i studien.
Har du en annan uppfattning?
Förstår du hur mycket onödig tid och förvirring detta skapar om munskydd när vetenskapen är alldeles solkar?
Det viktigaste som vanligt är att du hittar på egna slutsatser och verkar tro att studien stöder dem... och att den är vetenskaplig...Ulltand skrev:
Birgit är en liten lurifaxUlltand skrev:
När svaret inte passar. Vilket det aldrig gör ifall myndigheter eller vårt samhällssystem kritiserars, kommer genast ett svar: -"du menar egentligen att ...". Eller när jag kommenterade SVT artikeln, att två meters avstånd inte räcker. Då kontrade statens beskyddare med att det var ofint att jämföra gamlas andedräkt med sprutlackering! Helt obegripligt, faktiskt.
Men, det har inträffat att hon fått ett hjärta, om än grönt, från mig. Så hoppet är inte ute
Staffans
Nu tycker jag faktiskt ni får ge er!
Diskutera och tyck för all del olika men kryp inte ner på nån sandlådenivå för det klär er inte!
Vuxna människor ska bete sig bättre! Era uttalanden blir varken bättre, smartare eller mindre elaka,, för att ni försöker dölja undermeningarna i ironi och smiley-gubbar.
Ibland är det fasiken värre mobbing härinne än i skolmiljö.. och om vuxna människor inte kan bete sig bättre - varför ens försöka lära barnen..
Diskutera och tyck för all del olika men kryp inte ner på nån sandlådenivå för det klär er inte!
Vuxna människor ska bete sig bättre! Era uttalanden blir varken bättre, smartare eller mindre elaka,, för att ni försöker dölja undermeningarna i ironi och smiley-gubbar.
Ibland är det fasiken värre mobbing härinne än i skolmiljö.. och om vuxna människor inte kan bete sig bättre - varför ens försöka lära barnen..
Det har tyvärr pågått länge men bra att du lyfter det igen!Snigla skrev:
Ibland är det fasiken värre mobbing härinne än i skolmiljö.. och om vuxna människor inte kan bete sig bättre - varför ens försöka lära barnen..![]()
Enkelt, hålla sig till sakfrågan i varje kommentar så är vi hemma.
Nej Snigla.Snigla skrev:
Ibland är det fasiken värre mobbing härinne än i skolmiljö.. och om vuxna människor inte kan bete sig bättre - varför ens försöka lära barnen..![]()
Ingen mobning alls, faktiskt. Att kommentera sina med/motskribenter, är en naturlig del av en diskution. Såg du partiledardebatten, så förstår du vad jag menar.
Om någon mobats, så är det Ulltand. Han har fått utstå mer än någon annan på forument utan att du sagt ett knyst. Så varför reagerar du först nu?
Staffan
I filmen "thank you for smoking" är där ett klockrent citat som passar in allt för ofta.
Nick Naylor: I proved that you're wrong, and if you're wrong I'm right.
Joey Naylor: But you still didn't convince me
Nick Naylor: It's that… I'm not after you. I'm after them (all people around)
Nick Naylor: I proved that you're wrong, and if you're wrong I'm right.
Joey Naylor: But you still didn't convince me
Nick Naylor: It's that… I'm not after you. I'm after them (all people around)
Medlem
· Blekinge
· 9 598 inlägg
Maskvägrare borde uteslutas från vaccineringsprogrammet eftersom dom är ju komplett destruktiva.
Att kommentera vetenskapligt, eller med ens åsikt om något är helt ok (oavsett om man tycker lika eller helt olika) .. att diskutera kräver ju trots allt att minst två parter faktiskt ”pratar”Staffans2000 skrev:
Nej Snigla.
Ingen mobning alls, faktiskt. Att kommentera sina med/motskribenter, är en naturlig del av en diskution. Såg du partiledardebatten, så förstår du vad jag menar.
Om någon mobats, så är det Ulltand. Han har fått utstå mer än någon annan på forument utan att du sagt ett knyst. Så varför reagerar du först nu?
Staffan
Har reagerat hela tiden och jag har försökt ”släta över” andras elakheter för att det ska lugna sig med spydigheterna.. men det är inte direkt så det blivit bättre med tiden. Det har ju bara blivit värre..
..och de som ständigt utsätts för det står starka ”synligt” i forumet.. men det gör dom som mobbas i skolan oxå!
Det betyder inte att det är okej eller att de mår bra (tycker att de behandlas med respekt).
Det är betydligt lättare att sätta upp en fasad och hålla sig till den..
..och du har helt rätt i att det gäller i flera trådar (tro det eller ej, bland annat och speciellt.. vissa andra coronatrådar! Corona verkar ta fram det värsta ur folk..)
Det enda jag numer ser är kommentarer som bör anmälas och tas bort, jag förstår inte hur moderatorerna här låter vissa kommentarer vara kvar ens.
Jag är en medlare ut i fingerspetsarna och jag stör mig inte på om ni är arga eller retar er (och klagar) på mig! Men det kryper i kroppen när ni är elaka mot varandra !
Speciellt när spydigheterna, påhoppen, namnkallande.. nedvärderingarna inte behövs - och hälften av dem kunde ha skippats om ni bara inte svarat på kommentarerna direkt.. utan tagit några minuters ”lugna-ner-er-tid” innan ni skrev.
Jag både ser er och pratar med vissa i andra trådar.. och där beter ni er inte alls lika aggressivt (spydigt)..ni är ju rent av riktigt trevliga!
Det är bara så synd, ni vet ju eg bättre.. ni är bättre - än vad ni visar i just dessa trådar ibland.
Brukar tänka på den där gyllene regeln ibland ”Behandla andra som du själv vill bli behandlad” .. med en twist..
”Behandla andra som du vill att de behandlar dina barn/fru/älskade”
Det är effektivare.. för man bryr sig oftast om dem mer än sig själv!
Shit the same, detta tillhör inte ämnet.
Ska inte tjafsa mer om det i tråden.