1 345 läst · 18 svar
1k läst
18 svar
Koppla in torktumlare
För er som inte vet. Det var faktiskt @Staffans2000 som uppfan Glödlampan. Allt började med en överbelastad kopplingsplint. Sen ville hans Fru Maj också skriva in sig i historieböckerna. När Staffan inte var hemma en dag kopplade Maj in hårfönen i samma plint. Så uppkom Maj-brasan.Staffans2000 skrev:
Vart dom flyttade sen förtäljer inte historien. Men på fråga 3 svarar jag Ljusdal.
Rätt svar på fråga 3. Är Eldsberga.
Åter till TS fråga. Att kopplingsplinten skulle börja glöda före säkringsbrott (10A) är nog mindre sannolikt. Men skulle det ske, slipper du slicka på kontakten för att kontrollera att strömmen är påkopplad. En finness, inte alla tänker på.
Staffans
Åter till TS fråga. Att kopplingsplinten skulle börja glöda före säkringsbrott (10A) är nog mindre sannolikt. Men skulle det ske, slipper du slicka på kontakten för att kontrollera att strömmen är påkopplad. En finness, inte alla tänker på.
Staffans
Oj stort tack för alla snabba svar!
Senare slog de mig att kompisens man är elektriker, de skulle komma förbi i veckan och titta, men av allt dömma verkar de inte vara helt omöjligt då med att bli med torktumlare. Spännande
Senare slog de mig att kompisens man är elektriker, de skulle komma förbi i veckan och titta, men av allt dömma verkar de inte vara helt omöjligt då med att bli med torktumlare. Spännande