Hej
Är mitt uppe i en badrumsrenovering, har lejt bort till ett närliggande företag (som tagit hand om kontakt med el,rörmockare etc) Tittade mycket referenser och dom har även gjort badrum hos många släktingar, alla med bra resultat enl dom.
Nu har vi kommit såpass att kakel och klinkers ligger och jag är inte helt nöjd, Tagit upp det med hantverkaren som var nöjd och sa att det inte går göra nått åt nu.. Nu till min fråga, Är det godkänt såhär? (först och främst golvet jag tänker på) ser ju bättre ut efter fogning men platterna ligger ju fortfarande dåligt, Samt att man känner höjdskillnad på flertal plattor.
På brunnen är tre hörn precis jämna med klinkersen och det fjärde är 3-4mm under klinkersen. (och sen är brunnen förskjuten vilket han sa var normalt för att få det så fint som möjligt?
Kan inget om detta och vet ni nån man kan ringa hit och besiktiga etc får ni gärna tipsa! (skövde trakten)
Lägger upp lite kort så kan ni väll fråga/kommentera vad ni tycker!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Sne brunn, samt plattorna ligger inte i linje, kryssen linar inte ordentligt)
Logga in
Skapa konto
Närbild på brunnen (Längst bort till höger är brunnen 2-3mm under kaklet)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Svårt att fota höjdskillnaden på vissa plattor men detta är precis innaför dörren och med sånna "vassa plattor" känns med foten.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
(med en lampa liggandes bakom vattenpasset)
Vill påpeka att det INTE är aktuellt att hänga ut någon etc, är nöjd överlag men vet inte om jag är extra noggrann eller hur mycket man ska acceptera! Haft minst 10 olika personer här och alla säger olika!
Ursäkta om jag låter gnällig med, alla är ju olika nogranna och detta kanske är helt inom tolleranserna (det är lite det jag vill få reda på med mitt inlägg)
Här har du en lista på hur stora fogsprång som accepteras enligt branschreglerna: [länk]
Tack för svar! Försökt läsa men blev inte riktigt klok på det,
Golvet är ju i 150x150mm plattor
Får då alltså det fela 1mm på höjden?
Gäller det mot brunnen med?
Gäller samma på "bredden" då om du tittar på "kryssen" mellan kaklet?
+1mm är det nog bara vid brunnen det felar, svårt att mäta men får väll hämta ett bladmått och kolla
Det skulle jag tro, vattnet ska ju kunna rinna på rätt sätt där också och man ska inte förstöra sina tår.
Vet inte, du får kolla om du hittar något om det i branschreglerna.
Ja, det är normalt.
Okej! Tack så hemskt mycket för svaren!
Nu lugnade du mig litegrann! Trist när man kostar på badrummet och inte blir helt nöjd,
Men det kommer nog bli bra ändå..
Ska leta vidare ang brunnen där!
Okej! Tack så hemskt mycket för svaren!
Nu lugnade du mig litegrann! Trist när man kostar på badrummet och inte blir helt nöjd,
Men det kommer nog bli bra ändå..
Ska leta vidare ang brunnen där!
Brunnen är kanske godkänd men speciellt snyggt är det inte gjort tycker jag. Hade hantverkarna tänkt till lite när de bestämde var brunnen skulle sitta alt. var lite smartare när de började med klinkers hade du fått en betydligt snyggare finish.
Brunnen är kanske godkänd men speciellt snyggt är det inte gjort tycker jag. Hade hantverkarna tänkt till lite när de bestämde var brunnen skulle sitta alt. var lite smartare när de började med klinkers hade du fått en betydligt snyggare finish.
Nej jag gillar det inte riktigt heller, men när jag nämde det var det ju redan lite sent, och då sa han bara att det är normalt (det är även han som har satt fast brunnen så han har bestämmt var den ska sitta, förut satt den i andra änden av badrummet) med silen på så syns det ju inte som tur är.
Det där ser förjävligt ut, kanske ser bättre ut när det är fogat.
Ser ut som man borde göra om det, jag hade inte varit nöjd iaf..
Ja saken är vet inte riktigt hur man ska gå tillväga, Jag har förklarat att jag inte är nöjd men han säger att det är bra, sen verkar det som han har rätt enl GVK.se ju,
Givetvis ser det bättre ut med fogen, men det är ju fortfarande inte bra. felen kvarstår ju men det blir lite mer undangömt...
Hur ska man gå tillväga?