Byggahus.se
B
Har en veranda där taket är belagt med papp som det legat en trall på och suttit ett räcker runt. Nu byter jag ut räcket som var i väldigt dåligt skick och upptäcker att det är dåligt fall på taket. Blir en pöl i mitten. Verandan kommer förmodligen rivas om ett par år så jag vill inte göra om hela taket men funderar på om det går att lösa ett fall temporärt för att undvika att det eventuellt börjar läcka.

Bygga upp med några lager takpapapp på den gamla pappsen där det är som mest svacka eller hur kan man göra?

• Verandatak täckt av papp med synlig vattenpöl och dåligt fall.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Rickard.
Läcker det inte så gör ingenting. Papp tar inte skada av vattenpölar och är det gjort rätt och hsr livslängd kvar behöver du inte oroa dig.

• Gilla
Baskavoda
  • Laddar…
B
Rickard. Rickard.ag skrev:
Läcker det inte så gör ingenting. Papp tar inte skada av vattenpölar och är det gjort rätt och hsr livslängd kvar behöver du inte oroa dig.
Mycket bra poäng

Rickard.
Det är ganska kritiskt hur det är gjort där vattnet lämnar pappen och ska bort från taket när det är så extremt platt så det om nått skulle jag försöka kolla upp. Men det kanske är så dags nu om det "snart" ska rivas.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.