Jag har full förståelse för att det allt som oftast blir lite OT i trådar här på forumet. Det ger också en bättre stämning i största allmänhet tycker jag. Men den senaste tiden har just denna tråden spårat ut fullständigt, så till den milda grad att den inte länge tillför mig något.
Jag skulle därför ödmjukt önska att vi alla hjälps åt att inte spinna vidare på OT-inlägg.
Frugan ville ha ett litet staket runt ett mindre träd som hon planterat nyligen. Hade bara ett par 90x45 reglar hemma så fick köra på det. Blev en del sågande, inte supertighta vinklar eller ens särskilt rakt. Men hon blev nöjd så är väl det som räknas
Frugan ville ha ett litet staket runt ett mindre träd som hon planterat nyligen. Hade bara ett par 90x45 reglar hemma så fick köra på det. Blev en del sågande, inte supertighta vinklar eller ens särskilt rakt. Men hon blev nöjd så är väl det som räknas
[bild] [bild]
Det är hemma bygge. Det är gamla modeller på fläkt och filter från Rittal. Avsedda för ventilation av apparatskåp, centraler, ställverk osv. Ett grovfilter på fläktsidan och ett finfiltret på utgående. Klassning vet jag inte på rak arm, men det fastnar mycket damm i dom iaf så lite nytta gör det nog.
Yepp. Köper murartråg när jag hittar billigt så bygger jag utifrån dess mått. En del har handtag som jag skär bort eller så tar jag ur på kortsidorna i överkant så de är lätta att lyfta ur.
En annan variant där jag inte har ram eftersom de skall vara mot husväggen. Sambon tycker det är snyggare om de står på rad och inget skär av mellan. När klätterväxterna (pumpor och gurkor mest) sätter fart så blir det bara en grön vägg.