Byggahus.se
Isakare Isakare skrev:
Gipsdragare.
Vad händer om man använder den till nåt annat än gips?

useless useless skrev:
Vad kallas en sån här då?

[bild]
Skulle säga skivautomat eller skruvautomat men den saknade ju själva bandhållaren

useless useless skrev:
Den säger ”Nope, not this day” :crysmile:

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
useless useless skrev:
Fängelsestraff

useless useless skrev:
Samma sak som händer om man använder en skiftnyckel som hammare antar jag, det heter fortfarande skiftnyckel.

• Gilla
  • Haha
nanowire och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Det där kommer hålla minst 10000 mil. Det vet jag av egen erfarenhet.
Skönt, då överlever det bilen i övrigt i alla fall...

Jag har full förståelse för att det allt som oftast blir lite OT i trådar här på forumet. Det ger också en bättre stämning i största allmänhet tycker jag. Men den senaste tiden har just denna tråden spårat ut fullständigt, så till den milda grad att den inte länge tillför mig något.

Jag skulle därför ödmjukt önska att vi alla hjälps åt att inte spinna vidare på OT-inlägg.

• Gilla
Sthlm1891 och 7 till
  • Laddar…
Frugan ville ha ett litet staket runt ett mindre träd som hon planterat nyligen. Hade bara ett par 90x45 reglar hemma så fick köra på det. Blev en del sågande, inte supertighta vinklar eller ens särskilt rakt. Men hon blev nöjd så är väl det som räknas :)
Handgjort litet trästaket av reglar runt ett planteringsområde på en arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hemmagjort litet trästaket med ojämna vinklar, byggt av reglar, på en arbetsbänk.
Skapa konto

• Gilla
fremax och 16 till
  • Laddar…
Cheesen
T TriNitro skrev:
Frugan ville ha ett litet staket runt ett mindre träd som hon planterat nyligen. Hade bara ett par 90x45 reglar hemma så fick köra på det. Blev en del sågande, inte supertighta vinklar eller ens särskilt rakt. Men hon blev nöjd så är väl det som räknas :)
[bild] [bild]
Är hon rädd att trädet rymmer?

• Haha
  • Gilla
J Vos och 3 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
Är hon rädd att trädet rymmer?
Haha man kan tro det. Nog mer att ungarna sparkar bollar och annat mot det :D

• Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
P pyro skrev:
Ser smidiga ut. Vad är det för sort?
Det är hemma bygge. Det är gamla modeller på fläkt och filter från Rittal. Avsedda för ventilation av apparatskåp, centraler, ställverk osv. Ett grovfilter på fläktsidan och ett finfiltret på utgående. Klassning vet jag inte på rak arm, men det fastnar mycket damm i dom iaf så lite nytta gör det nog.

• Gilla
pyro
  • Laddar…
3D-modell av en hög pallkrage med espalier för trädgård.
Skapa konto
Trädgårdsland i upphöjd bädd med trästomme och plastduk, i början av konstruktionen av ett växthus.
Skapa konto

• Gilla
mrVoodoo och 14 till
  • Laddar…
Har du ett plasttråg på insidan?

tveksamt tveksamt skrev:
Har du ett plasttråg på insidan?
Yepp. Köper murartråg när jag hittar billigt så bygger jag utifrån dess mått. En del har handtag som jag skär bort eller så tar jag ur på kortsidorna i överkant så de är lätta att lyfta ur.

• Gilla
tveksamt och 2 till
  • Laddar…
En annan variant där jag inte har ram eftersom de skall vara mot husväggen. Sambon tycker det är snyggare om de står på rad och inget skär av mellan. När klätterväxterna (pumpor och gurkor mest) sätter fart så blir det bara en grön vägg.

Träodlingslåda utan ram framför husvägg med stödnät för klätterväxter.
Skapa konto

• Gilla
FreQa och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.