Byggahus.se
KristinaRT KristinaRT skrev:
Samma här, men som tur var lade sig inte snön idag.....
Inte här heller... #förnekelse En snötäckt trädgård med träd, staket och en snöig stig som leder bort mot hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Wow
  • Haha
  • Gilla
Naturliv och 8 till
  • Laddar…
Fick målat 32 m reglar till staketet samt 80 st av de 660 ribborna. Drygt...

• Gilla
karra och 3 till
  • Laddar…
Målat 80 pinnar till. Nästa gång sätter jag nät istället för staket ;)

• Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
-RB- -RB- skrev:
Målat 80 pinnar till. Nästa gång sätter jag nät istället för staket ;)
Du har ju inte ens hunnit halvvägs! Nu får du allt peppa dig själv lite till innan du börjar tänka på nät.. du måste ju passera hälften iaf! :cool:

Hejja hejja.. tänk va snyggt det blir när det är färdigt!

• Haha
-RB- och 2 till
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Du har ju inte ens hunnit halvvägs! Nu får du allt peppa dig själv lite till innan du börjar tänka på nät.. du måste ju passera hälften iaf! :cool:

Hejja hejja.. tänk va snyggt det blir när det är färdigt!
Haha. Jag skojar mest men faktum är att måla är bland det tråkigaste jag vet. Jag tackar för peppningen (y)

• Gilla
Snigla
  • Laddar…
KristinaRT
Nu ÄR det vår så jag tog bort vinterboningen i växthuset och skurade hela växthuset med såpa. Sedan fick de känsligare växterna flytta in igen (y)
Öppet växthus rengjort med såpa, innehåller känsliga växter och trädgårdsredskap på en solig dag.
Skapa konto
Växthus med en samling växter, bl.a. citrus- och gröna bladväxter, rengjorda och ordnade på stengolv efter vårstädning.
Skapa konto

• Gilla
Marlen Eskilsson och 13 till
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
inga bilder :(

Gått runt och beskurit buskar (Och alla vildhallonoch aspskott) och fixat till tomten.
Samt eldat upp allt i eldningstunnan. All trä som inte är tryckt brinner ju bra och fint :)
Blir förvånansvärt lite aska av allt. Den ska blandas in i komposten som jordförbättring.

9 grader och jag går runt utomhus i t-shirt och svettas som den riktiga viking man är :D
Brukar rekommendera att inte blanda in aska till sådant som man sedan tänker äta.

https://sverigesradio.se/artikel/6513781

De flesta askorna, 75 procent av de analyserade askorna, innehåller mer kadmium än genomsnittet för konstgödsel

tensiden tensiden skrev:
Brukar rekommendera att inte blanda in aska till sådant som man sedan tänker äta.

[länk]
Det står "det verkar vara den första provtagningen för att ge en generell bild".
Skulle välja att komplettera med om du inte vet var veden kommer ifrån och vad du eldat.

Z
Nyplanterad avenbokshäck längs en stenmur med ett hus och träd i bakgrunden.
Skapa konto

Syns kanske lite dåligt, men vi har planterat avenbokshäck längs med muren :)

• Gilla
Naturliv och 6 till
  • Laddar…
Z Zilenser skrev:
[bild]
Syns kanske lite dåligt, men vi har planterat avenbokshäck längs med muren :)
Den var väl kamouflerad :oops: missade nästan hehe. Smälter in väl får man säga :) kommer bli fint när den ”boat in sig” (y)

• Gilla
Zilenser
  • Laddar…
Passade på att börja njuta av lördagen redan vid fyrasnåret och gjorde i ordning 90 grader trädplätt. Nu är där några små kvastar buxbom som omgärdar vad som blir en liten yta gräs. I morse slängde jag på lite gräsfrön som jag sedan hällde på några millimeter jord på. Med tanke på böket att vattna funderar jag på om man skulle täcka hela ytan med en pressening till det börjar komma upp lite gröna strån. Kan väl inte bli för varmt under så här års?

• Nyanlagd trädgårdsyta med mörk jord, omringad av små buxbomplantor och ett trädstöd i mitten.
    Skapa konto
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Idag ska odlingsbäddarna få ny näring. Har nyss kommit hem med en full släpkärra med hästgödsel.
Släpkärra lastad med hästgödsel täckt med vit presenning vid odlingsbäddar.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Lidd och 7 till
  • Laddar…
S
Hur många kilo gödsel är det där?

S sinuslinus skrev:
Hur många kilo gödsel är det där?
Högst oklart, mellan 2 och 2,5 kubik är det. Det är välbrunnet och förhållandevis torrt.

• Gilla
KristinaRT och 1 till
  • Laddar…
Jag ska odla mangold, så jag byggde två burar av spillvirke och hönsnät.

• Två handgjorda träburar med hönsnät för odling av mangold vid husvägg.
    Skapa konto
  • Gilla
Naturliv och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.