Gått runt och beskurit buskar (Och alla vildhallonoch aspskott) och fixat till tomten.
Samt eldat upp allt i eldningstunnan. All trä som inte är tryckt brinner ju bra och fint
Blir förvånansvärt lite aska av allt. Den ska blandas in i komposten som jordförbättring.
9 grader och jag går runt utomhus i t-shirt och svettas som den riktiga viking man är
Brukar rekommendera att inte blanda in aska till sådant som man sedan tänker äta.
Brukar rekommendera att inte blanda in aska till sådant som man sedan tänker äta.
[länk]
Det står "det verkar vara den första provtagningen för att ge en generell bild".
Skulle välja att komplettera med om du inte vet var veden kommer ifrån och vad du eldat.
Passade på att börja njuta av lördagen redan vid fyrasnåret och gjorde i ordning 90 grader trädplätt. Nu är där några små kvastar buxbom som omgärdar vad som blir en liten yta gräs. I morse slängde jag på lite gräsfrön som jag sedan hällde på några millimeter jord på. Med tanke på böket att vattna funderar jag på om man skulle täcka hela ytan med en pressening till det börjar komma upp lite gröna strån. Kan väl inte bli för varmt under så här års?