Byggahus.se
D
G gaidin skrev:
Jag skulle gissa att det kommer att avta när smittan i respektive länder avtar.

Men redan sedan tidigare är det ju många länder som kräver vissa vaccinationer innan man få komma in. T ex Gula febern i många tropiska länder.
Eller om de behöver pengarna..?

KristinaRT KristinaRT skrev:
Men efter ett eller ett par år har viruset muterat så mycket att det krävs ny spruta el ny infektion för att vara ”säker”.....
Ja, precis som den vanliga "årliga influensan".

• Gilla
KristinaRT
  • Laddar…
BirgitS
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Pandemin kommer aldrig att avblåsas
Nu finns det ju en definition av pandemi typ att många ska insjukna på minst två kontinenter så säsongsinfluensan är ingen pandemi fast den går över många kontinenter eftersom inte tillräckligt många insjuknar. Med vaccinationer och genomgångna infektioner får vi väl hoppas att även covid kommer ner till en sån nivå att smittspridningen inte blir större än för säsongsinfluensan och därmed är det ingen pandemi längre.

Astra Zeneca har ju sagt att så länge som det är en pandemi så ska de inte tjäna pengar på vaccinet utan det ska de göra först efteråt så de är nog angelägna om att pandemin upphör.

• Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Staffans2000
BirgitS BirgitS skrev:
Astra Zeneca har ju sagt att så länge som det är en pandemi så ska de inte tjäna pengar på vaccinet utan det ska de göra först efteråt så de är nog angelägna om att pandemin upphör.
Problemet är att AZ bestämmer själva när pandemin är över och det är dags att tjäna de riktigt stora pengarna på den, vid det här laget, gravt vaccinberoende befolkningen.
Samma taktik som knarklangare använder sig av. Billigt i börja. Dyrt därefter.

Staffan

Illustration av en person med ansiktsmask och texten "STOP CORONAVIRUS" samt "MUNSKYDDET ÄR ÖVER NÄSAN!
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Problemet är att AZ bestämmer själva när pandemin är över och det är dags att tjäna de riktigt stora pengarna på den, vid det här laget, gravt vaccinberoende befolkningen.
Samma taktik som knarklangare använder sig av. Billigt i börja. Dyrt därefter.

Staffan
Nu ljuger du ju öppet här i tråden, eller tror du verkligen på detta själv?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
I Staffans försvar har jag sett honom skriva vettiga grejer i andra trådar ;)

• Haha
Snigla
  • Laddar…
H hapazard skrev:
I Staffans försvar har jag sett honom skriva vettiga grejer i andra trådar ;)
Kan det finnas två Staffan? Eller rentav två tusen? :surprised:

• Haha
El-Löken66
  • Laddar…
Staffans2000
G gaidin skrev:
Klart jag inte gör! Ljuger alltså:D. Det är något jag sällan pysslar med, eftersom en lögnare måste ha något jag vanligvis saknar. Ett gott minne!
Läste ett dokument där det jag påstår stod. Kan inte komma på i brådrasket var. Så du kan tro vad du vill, för precis som djac tycker, tycker naturligtvis även jag. Livet är för kort, för att läsa allt.
Att han litar blint på statlig media, är däremot oroande, då de förvanskar och utelämnar fakta, precis som all annan media.

Staffan

D
Att han litar blint på statlig media, är däremot oroande, då de förvanskar och utelämnar fakta, precis som all annan media.

Staffan
Haha, du Goebbels, nu får du hejda dig, lite carried away där! djac säger att Fria Tider inte är tillförlitlig, mig veterligen förstatligar det inte alla andra redaktioneri Sverige?

Sen får du, och många med dig, nog sätta dig in i hur public service funkar i verkligheten. Ser många "Fria Tider" (van)tolkningar runt detta, det börjar med en tanke, blir en nyhet, blir en sannning efter att ha delats några gånger.

Staffans2000
D djac skrev:
Sen får du, och många med dig, nog sätta dig in i hur public service funkar i verkligheten. Ser många "Fria Tider" (van)tolkningar runt detta, det börjar med en tanke, blir en nyhet, blir en sannning efter att ha delats några gånger.
Här hänger jag inte med. Vem/vilken, är subjektet?

Staffan

Ny studie visar på mycket bra effekt av kombinerad användning av mask och att hålla avstånd

Studies show wearing masks and social distancing can contain the spread of the COVID-19 virus, but their combined effectiveness is not precisely known.

In Chaos, by AIP Publishing, researchers at New York University Tandon School of Engineering and Politecnico di Torino in Italy developed a network model to study the effects of these two measures on the spread of airborne diseases like COVID-19. The model shows viral outbreaks can be prevented if at least 60% of a population complies with both measures.

"Neither social distancing nor mask wearing alone are likely sufficient to halt the spread of COVID-19, unless almost the entire population adheres to the single measure," author Maurizio Porfiri said. "But if a significant fraction of the population adheres to both measures, viral spreading can be prevented without mass vaccination."

https://aip.scitation.org/doi/10.1063/5.0041993

• Gilla
optimum och 1 till
  • Laddar…
Indatat för maskanvändningen är vad? Är det tidigare beräkningar utifrån de laboratorietester som gjordes med möss eller är det data från verkligheten? Vad jag förstår så finns det ingen data från verkligheten som visar munskyddens effekt i siffror, bara dina vanföreställningar om att det finns forskning som visar på att munskydden ger bra effekt.

G gaidin skrev:
Vad jag förstår så finns det ingen data från verkligheten som visar munskyddens effekt i siffror
Det gör ju det numera och de är postade i tråden flera gånger.

Ulltand Ulltand skrev:
Det gör ju det numera och de är postade i tråden flera gånger.
Nja, dina slutsatser av de studier som postats i tråden ger ju en hel del att önska så om det är dessa indata som ligger till bakgrund för den studien du nu postade är ju även den studien ganska kontroversiell...

...för oss andra, du har ju din bild klar och är inte så intresserad av hur det egentligen ser ut...

• Gilla
Nissens och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.