Byggahus.se
Jag är ny på att göra ”rätt” och vet inte riktigt hur man ska se när bitsen är utslitna...

Förut tog jag bara en skruvmejsel som verkade passa. PH till Pz och vice versa.
...det var enklare förr. Det är ett enormt jobb att hitta rätt och veta vad som ska vara till vad.

E
P PatrikJo skrev:
Exakt vad man menar med bits och skruvbits vet jag inte. Men det är skillnad på bits och bits.
Jag försökte använda impact-bits i en maskin utan slag. Jag trodde att skillnaden mellan impact och "vanlig" bits låg i materialet, och kanske att den skulle kunna flexa lite i slagskruvdragaren. Men det som hände var att bitsen slirade i skruven hela tiden, precis som om bitsen skulle vara slutkörd. När jag däremot stoppade tillbaks det i slagskruvdragaren var allting som vanligt igen. Så där skiljer någonting i geometrin mellan impact-bits och vanliga bits.
Vad menar du med detta?

E
I ILoveFunkis skrev:
[länk]
Visste jag inte fanns.
Har du någon bra bitsensats att rekommendera?

Med Shock Wave då.

E El-Löken66 skrev:
Visste jag inte fanns.
Har du någon bra bitsensats att rekommendera?

Med Shock Wave då.
Vet inte riktigt vilken storlek du letar efter, så jag länkar dig till ett utbud med flera alternativ.

https://www.proffsmagasinet.se/search?keyword=Impact bits&special_filters=with_unavailable

Kan säga att de har en fantastisk kundservice.
De har står kunskap och det är inte som att handla på stora byggvaruhus där det ibland blir lite fel. :crysmile:

• Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
[bild]
Fanns inte mycket att välja på men denna borde vara okej. Det är motsvarigheten till krafthylsor för mutterknackare. Sen allt vad som skrivs om fjädring hit och dit undrar jag vad det har för praktisk betydelse.
Nice!!!

• Haha
El-Löken66
  • Laddar…
Annars är det här en sats med bra bett i: :D

Röd konstgjord käke med vassa tänder på träunderlag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
ILoveFunkis och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.