Har byggt lite trall hemma.
Trallen har legat ett par veckor så efter att ha talat med firma som säljer jotun grejer så tvättade vi den lite lätt med jotun terrassfix och laserade den med deras terrasslasyr i skimmergrå nyans.
Kan tillägga att det var första gången jag laserade.
Är inte nöjd med resultatet, det är väldigt flammigt och ojämnt.
Man skulle lägga på ett tunt lager och torka bort det överflödiga.
Hur ska man få det bra?
Går det att lägga på en gång till? Lasyren ska ju inte bilda film utan tränga ner i trallen.
Bara att tvätta bort det och börja om?
Hej. Har inget svar på din fråga men undrar hur lång tid som gått från montering av trall till lasering? Har för mig den bör torka en el två säsonger inna lasering för bästa reultat.
Jag sa ju det! Har haft vitriol på en träfasad sedan -74 och den lever fortfarande även om vissa paneler är dåliga. Tillbyggt -94/95. Bor nu i ett hus behandlat 2010. Tillbyggt, Behandlat med kraftigt utspädd blandning från en dunk årgång 1995!
Har byggt lite trall hemma.
Trallen har legat ett par veckor så efter att ha talat med firma som säljer jotun grejer så tvättade vi den lite lätt med jotun terrassfix och laserade den med deras terrasslasyr i skimmergrå nyans.
Kan tillägga att det var första gången jag laserade.
Är inte nöjd med resultatet, det är väldigt flammigt och ojämnt.
Man skulle lägga på ett tunt lager och torka bort det överflödiga.
Hur ska man få det bra?
Går det att lägga på en gång till? Lasyren ska ju inte bilda film utan tränga ner i trallen.
Bara att tvätta bort det och börja om?
[bild] [bild]
Det såg väldigt fint ut det där! Hur ser det ut nu efter två år? Har du behövt göra om det? Funderar på att göra samma sak med min terrass.