Hittade denna..[bild]
Började rota..
Mycket bra att ha..
[bild] [bild]
Stört mig på detta sen 2012..
[bild]
Började rota..
Mycket bra att ha..
[bild] [bild]
Stört mig på detta sen 2012..
[bild]
Men tillslut!
[bild]
Slutet gott, bara att använda strykjärn och lim så det passar in här i tråden
Men tillslut! Visa bilaga 500946
Slutet gott, bara att använda strykjärn och lim så det passar in här i tråden [/QUOTE]
Testade min pantorouter med en tapp och tapphålsmall, vilken inpassning.
[bild]
[bild]
Man vet det är bra då det säger plop då man drar isär dom.
Spännande bygge! Och vad bra det blev! Jag är sugen på att bygga en själv men oturligt nog blir det ont om plats till den.
Jag tycker en bild säger mer än tusen ord så det får bli denna bild!
Inte idag, men för några veckor sedan. Motorsågskörkort för 10 000kr, nej tack. Vi hade en tall som frugan var oroad över. Den föll med 40cm tillgodo till vindskivorna. Som planerat. Lite annat i kraftledningsgatan som inte kraftledningsröjarna tog. Bara att fälla mot andra träd och dra ned dem med traktorn.. Modifiera stubben lite så att trädet går dit man vill när man börjar dra med traktorn. Missförstå inte nu, detta är livsfarligt, inte för vem som helst. Folk dör vid hanteringen att fälla träd! Husqvarna 560.
Slängde ihop ett såll till skottkärran, och fick äntligen användning för de där märlorna jag fick för 10 år sen.. Har tänkt flera gånger att jag ska slänga dem, men det har liksom inte blivit av.. Tur var väl det...
Fick också användning för några av alla korta snuttar av tillsatsmaterial man samlar på sig när man TIG-svetsar.. Funkar skitbra som najtråd!