hej
Har tvättstuga i ekonomidel/garagedel av huset. Driver på renoverar och undrar om jag ska lägga in byggfolie i yttervägg och tak? Det var det tidigare. Men har hört om isolationen är under 200mm då ska man inte ha det? Eller vad säger ni? Är en vit typ pressenings linkande plast i taket som jag egentligen inte vet funktionen.
mvh
Zana
Har tvättstuga i ekonomidel/garagedel av huset. Driver på renoverar och undrar om jag ska lägga in byggfolie i yttervägg och tak? Det var det tidigare. Men har hört om isolationen är under 200mm då ska man inte ha det? Eller vad säger ni? Är en vit typ pressenings linkande plast i taket som jag egentligen inte vet funktionen.
mvh
Zana
Men det vita i taket som har samma struktur som i en pressening. Är det bra som ålderbeatändigplast?
Det är placerat på samma sätt så jag tror att de har samma funktion.
Har själv liknande plast i en del av mina tak. De förefaller mig vara en förstärkt variant av byggplast, eller genomtrampningsduk.
Jag hade inte bekymrat mig om dem. Såvida de inte förefaller falla i bitar eller uppenbart inte vara vattentäta, men det är svårt att bedöma utan att vara på plats och se, känna, testa. ((Förstörande) testning gör man bara om man har en överbliven bit såklart.)
Har själv liknande plast i en del av mina tak. De förefaller mig vara en förstärkt variant av byggplast, eller genomtrampningsduk.
Jag hade inte bekymrat mig om dem. Såvida de inte förefaller falla i bitar eller uppenbart inte vara vattentäta, men det är svårt att bedöma utan att vara på plats och se, känna, testa. ((Förstörande) testning gör man bara om man har en överbliven bit såklart.)
Vad har du för ventilation i huset? Många använder dessvärre plast felaktigt. Resultatet blir att huset blir för tätt och så får du fukt i tak och i väggarna. Läs på lite . Jag skulle nog välja en ångspärr (den andas långsamt kan man säga) istället för plast. Men jag vet ju inte hur ditt hur är konstruerat.
En plast andas inte och om man tex har ett äldre hus skall man inte använda plast för att då finns det risk att fukten stannar kvar i huset. Ungefär så menar jaguseless skrev:
Liknande trådar
-
Får man sätta ett uttag på insidan av en köksfläkt?
El -
Hej! Jag varmavatten med vedpanna men det finns automatic temperature för att flytta värmvatten till andra tankar o det fungerade inte?
Värme allmänt -
Bärlinor direkt mot stengrund eller sätta stolpsko i berget
Attefallshus, friggebod, garage & andra småhus -
Hej är på jakt efter verktyg för spetsning av stakar/pålar Amerikanska lumberjacktool jag håller på att kollar pris finns det verktyg på närmre håll?
Byggmaterial & Byggteknik -
Driftsätta LLVP på vintern?
Värmepumpar