Byggahus.se
I ichigo skrev:
Jag tror att poängen är att bygga så att man trivs och gillar med det man har, även om det är lite utflippat eller otraditionellt eller även om det är precis som "alla andra". Att försöka bygga för att försöka förutspå att det går att säljas bra om 10 år, nej den tanken ska ni lägga ner direkt. Gör ni så, så går det åt fanders ändå pga daterat och ni trivs inte lika bra under tiden.

Så gillar ni att ha rosa och guld överallt i hemmet med fluffig heltäckningsmatta? KÖR PÅ! Det är ni som ska bo där.
Det spelar ändå ingen roll för det som valts pga ängslighet och passa in trender kommer bli daterat och kommer behövas renoveras likafullt så kan man lika gärna köra på för fullt.
Håller helt med. Så klart man ska tänka så, men jag tycker man ska vara lite försiktig när man gör dyra tidskrävande projekt och ge sig hän när det gäller utbytbara detaljer.

H Haste skrev:
Tycker tråden spårat ur och att folk räknar upp saker de själva inte har råd eller möjlighet att skaffa. Stora hus med högt i tak och mycket fönster kommer aldrig bli omodernt.
Mitt bidrag till vad jag tror kommer bli omodernt är olika detaljer som blandare m.m. I guldliknade färg och grå/pastell färgad inredning.
Alla trådar spårar förr eller senare ur men hittills är det inte så farligt, tycker jag. Tror inte att de saker och företeelser som folk räknar upp handlar om att de inte har råd med dessa utan det här är nog mest en tråd om tycke och smak, vilket som bekant skiljer sig åt.

Framförallt är det kul att se all självironi där säkert många har just det de raljerar över och även om de inte ångrar sina designval ändå har lyckan att kunna le igenkännande och ironisera över sina och andras designval i hemmen.

Passar på att tacka @En apelsin för en bra trådstart i ett engagerande ämne, som man inte ska ta på för stort allvar

• Gilla
Chandler och 14 till
  • Laddar…
S Stuff skrev:
...Ett gammalt sekelskifteshus som är varsamt och stilrent inrett och renoverat som ett sekelskifteshus...
Äntligen någon som använder ordet ”stilrent” korrekt!

• Gilla
pmd och 5 till
  • Laddar…
Ska man följa den här tråden så blir allt omodernt. Och så är det nog också.

även det mest neutrala kommer att lysa igenom om 25+år.

• Haha
Bemmbe
  • Laddar…
P Parkeringsvakten skrev:
Ska man följa den här tråden så blir allt omodernt. Och så är det nog också.

även det mest neutrala kommer att lysa igenom om 25+år.
Så är det. En del kommer att bli modernt igen, en del i lite annorlunda tappning, s.k retro, medan annat förhoppningsvis aldrig blir modernt igen.

• Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
Toastolar och handfat i grönt eller orange. Gärna en bidé med.

• Gilla
bevakare och 2 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Toastolar och handfat i grönt eller orange. Gärna en bidé med.
Har ju blivit inne igen. :love:

Bidé är egentligen rätt bra...

• Gilla
gaia och 5 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:

Speciellt under tidig pandemi.

Jiji Jiji skrev:

När jag renoverade sålde jag min gamla bidé. Den gick åt samma dag till ett högt pris. Finns tydligen knappt inte att köpa nytt om man behöver byta.

• Gilla
  • Wow
yalazy och 2 till
  • Laddar…
MariaiÖstergötland MariaiÖstergötland skrev:
Speciellt under tidig pandemi.
Denna lade jag upp på Facebook i den fasen :)

Vinflaskor på en hylla, inkluderar rödvinet Château Jean Faux och Saint-Julien.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Denna lade jag upp på Facebook i den fasen :)

[bild]
Blir ju inte direkt chockad över innehållet i ditt vinskafferi... skulle väl vara skafferiet i sig som står för chocken.

Jiji Jiji skrev:

Hoppas bara att de matchande långhåriga mattorna som ligger framför toaletten och dito långhåriga toalocks beklädnader inte kommer tillbaka.

• Gilla
  • Wow
  • Haha
Modig och 2 till
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Hoppas bara att de matchande långhåriga mattorna som ligger framför toaletten och dito långhåriga toalocks beklädnader inte kommer tillbaka.
Haha. Populärt i Japan...
Men nej det tror jag inte kommer att hända...

• Gilla
Sva
  • Laddar…
fubar fubar skrev:
Ja, fy bubblan vad ofräscht! :sick:

Tack för alla underbara förslag! Startade tråden för att jag faktiskt gillar en hel del av det som är "inne" nu. Kanske inte greige, kanske inte svarta fasader men ändå rätt mycket. Bygger ett fritidshus i ladhusstil själv, gillar ganska ruffa materialval, vill ha ett (hyfsat litet) trädäck, osv.. Jag tycker att det SKA synas när huset är byggt. Att det är charmigt med olika epoker, men vill gärna slippa gå på för många nitar och sätta in material som jag vill riva ut om 10 år. Vad kul med så många förslag!

• Gilla
Lajnus och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.