Byggahus.se
Såg denna där de rivit ut allt och ersatt med nytt

Bara jag som blir provocerad?

• Gilla
  • Ledsen
Lidd och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:

[media]
Hur orkar man kolla på hela klippet!? Fick andnöd efter 1 min! Körkort på renovering behövs nog...

• Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 3 till
  • Laddar…
Det var snyggare innan, fast redan förstört då såvafaen, spela roll.
Ändå rätt skönt att inget fint är sabbat och att det har gett hantverkare ännu mera jobb.

Absolut! Om jag som planarkitekt får bestämma utsidan, ska jag självklart bestämma insidan. Allt skulle bli mycket bättre om jag fick bestämma allt. ;) eller. .. :thinking:

Generellt, utan att koppla det specifikt till den här bostaden. Det går att sätta skyddsbestämmelser även för invändiga kulturmiljövärden. Det gör vi ibland i kommunen jag jobbar i. Det är inte så vanligt och kan inte heller vara på vilken detaljnivå som helst. Men det går och jag tycker nog att det är något som borde övervägas oftare. Svårt (svårare) på enskilda, privat bostäder (villor) men i kommersiella byggnader, flerbostadshus, enhetliga radhus etc kan det absolut användas oftare.

Inser att det här är att be om kommentarer om byråkrater som vill bestämma allt. :crysmile::crysmile::crysmile:

• Gilla
MetteKson och 1 till
  • Laddar…
Absolut inte. Det sista vi behöver är mer byråkrati för att hänga med i den allmänna samhällsutvecklingen. Vill du ha ett museum får du ha det i din egen bostad.

• Gilla
Utsliten och utdömd och 4 till
  • Laddar…
S Sackaros skrev:
Absolut inte. Det sista vi behöver är mer byråkrati för att hänga med i den allmänna samhällsutvecklingen. Vill du ha ett museum får du ha det i din egen bostad.
Med den attityden finns det snart inte så många bostäder att köpa med orginaldetaljer

• Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Med den attityden finns det snart inte så många bostäder att köpa med orginaldetaljer
Kanske inte, men folk måste bo någonstans - och helst då inte i museum. Jag har vänner som flyttade in i ett radhus från 70-talet med bruna plastlister. Var dessa värda att spara? De flesta säger nog nej, men ett fåtal älskar brun plast inomhus...

• Gilla
Timed
  • Laddar…
S Sackaros skrev:
Kanske inte, men folk måste bo någonstans - och helst då inte i museum. Jag har vänner som flyttade in i ett radhus från 70-talet med bruna plastlister. Var dessa värda att spara? De flesta säger nog nej, men ett fåtal älskar brun plast inomhus...
Nej, 70 talet är inte mycket att spara på. Jag tänker mer 1925 och äldre. Jag förstår det kan vara väldigt inviduellt med vad man tycker är värt att spara.

Det såg ju väldigt nytt ut innan också, det hade varit värre om det var en välbevarad lägenhet kan jag tycka. Kändes inte helt genomtänkt heller med köket; saknar vettig yta för något att torka på, jobbigt att komma ut/in ur köket när kylen(?) är öppen, och så märkligt att luckorna inte var bookmatchade eller nåt. Kändes så spretigt.

S Svante Svenson skrev:
Det såg ju väldigt nytt ut innan också, det hade varit värre om det var en välbevarad lägenhet kan jag tycka. Kändes inte helt genomtänkt heller med köket; saknar vettig yta för något att torka på, jobbigt att komma ut/in ur köket när kylen(?) är öppen, och så märkligt att luckorna inte var bookmatchade eller nåt. Kändes så spretigt.
Var ju inte en perfekt lägenhet innan men de nya dörrarna och snickerierna gör ingen glad

• Gilla
Huddingebo och 1 till
  • Laddar…
S
vilket bara är bra, så hur kan du se ett problem med det?

Var ju inte en perfekt lägenhet innan men de nya dörrarna och snickerierna gör ingen glad
De kanske varken gör dig eller mig glad. Men det gör uppenbarligen ägaren glad. Och det räcker.

Jag vill inte lägga upp mitt hem så. Men det krävs mer för att provocera mig än att någon lägger sina egna pengar på att renovera sitt eget hem på ett sätt jag inte skulle göra.

• Gilla
Utsliten och utdömd och 1 till
  • Laddar…
tommib
Tänker inte ens se filmen men jag kan inte hålla mig från att kommentera....

Jag har uppfattat dig (Anders alltså) som hyfsat konservativ i dina åsikter. Detta brukar oftast gå med åsikter om individens frihet. Detta med att man inte ska få bestämma inne i sitt eget hem är rätt inkongruent med det.

• Gilla
  • Haha
Hasse C och 4 till
  • Laddar…

[media]
Blir mer provocerad av ditt inlägg, som vill skriva dem på näsan att såhär gör man bara inte :crysmile:

• Gilla
Martin_
  • Laddar…
Var väl inget värt att spara som lägenheten var innan renoveringen?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.