Byggahus.se
Hej,

Jag letar efter en typ av betongskruv till ett hemmabygge men det verkar som om skruven ifråga säljs bara till företag (typ via Ahsell, Flamco och även då måste man köpa dem i förpackningar som innehåller 100 st. Jag bifogar bilden och är tacksam om någon kunde tipsa om var man kunde köpa dem i "lösvikt" som privatperson.

bild_453_3820874.jpg

Kolla hos hilti, jag vet att dom har dessa betongskruv , men är lite osäker om dom säljer styckvis

• Gilla
AlexKa1973
  • Laddar…
Vad ska fästas i dom? Har för mig att vissa vent eller rör firmor använder dom i betongvalv

S Spartans skrev:
Kolla hos hilti, jag vet att dom har dessa betongskruv , men är lite osäker om dom säljer styckvis
Hej,
Hilti säljer inte till privatpersoner och säljer inte styckvis.
Men om du får tag på någon med kontakt där så är det bingo...

• Gilla
AlexKa1973
  • Laddar…
putte22 putte22 skrev:
Vad ska fästas i dom? Har för mig att vissa vent eller rör firmor använder dom i betongvalv
Jag ska fästa dem i betong tak och skruva in gängstång i den som en stabiliserande del av ett hyllsystem. Här är inspirationsvideon från youtube:

https://youtu.be/QTKn6hKvwyQ

AXS
Tänk bara på att det är svårt att borra på exakt rätt ställe. Denna lösning medger ingen justering.

• Gilla
AlexKa1973
  • Laddar…
Krilleman
Kalasbra prylar för att få upp fästen i taket med gängstång!

Hur många behöver du?

Jag har lite liggandes...

AXS AXS skrev:
Tänk bara på att det är svårt att borra på exakt rätt ställe. Denna lösning medger ingen justering.
Det har du rätt i. Egentligen kan jag tänka mig någon typ av skruv fast med invändig gäng för att kunna skruva in en gängstång.

Krilleman Krilleman skrev:
Kalasbra prylar för att få upp fästen i taket med gängstång!

Hur många behöver du?

Jag har lite liggandes...
Egentligen är jag fortfarande i planeringsstadiet men om jag tar i så tror jag 10 st skulle räcka.

Kör sån här då. Slagankare

• Ett metalliskt slagankare med invändig gänga för fastsättning i byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mr.fluff och 2 till
  • Laddar…
Krilleman
Slagankare fungerar självklart också kalasbra men den sätter större krav på betongen då infästningen endast sker ca 3cm upp i betongen!

Fast som grädde på moset den ger en mer estetiskt mycket snyggare installation! (y)

• Gilla
AlexKa1973
  • Laddar…
Går ju även att borra djupare och gänga i en bult att slå på för att få den längre in i betongen.

• Gilla
AlexKa1973 och 1 till
  • Laddar…
Varför inte bara fästa gängstången med ankarmassa?

• Gilla
AlexKa1973
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.