Medlem
· stockholm
· 46 inlägg
Plejd är igång med att ta fram en produkt kallad SPR-01 , en "smartplug".S SweVictor skrev:Intressant! Är det du säger att man med Shelly (alt Shelly + X) i dagsläget kan få vriddimmer med så gott som omedelbar respons från ett antal larmpor? Vore i så fall superintressant tycker jag, inte minst med tanke på att Plejd inte har några enheter att stoppa i vägguttag eller sätta på tex lampsladd vilket Shelly har!
"Med den kommande smartpluggen breddar vi även systemet för att bl.a.
täcka in golv och bordslampor" - Babak Esfahani
Det skulle jag vilja se!S SweVictor skrev:Intressant! Är det du säger att man med Shelly (alt Shelly + X) i dagsläget kan få vriddimmer med så gott som omedelbar respons från ett antal larmpor? Vore i så fall superintressant tycker jag, inte minst med tanke på att Plejd inte har några enheter att stoppa i vägguttag eller sätta på tex lampsladd vilket Shelly har!
Fjärrstyrningar via radio har alltid fördröjning men plejds är ju bluetooth medan shelly är wi-fi och kommunicerar man indirekt via webb så uppstår tråkiga fördröjningar och tråkiga ljud från klickande reläer.. det behövs annat än röststyrning ex vridknapp eller när man vill ha tyst funktion
Nä, just vriddimmer är det ju bara Plejd som har vad jag vet.S SweVictor skrev:Intressant! Är det du säger att man med Shelly (alt Shelly + X) i dagsläget kan få vriddimmer med så gott som omedelbar respons från ett antal larmpor? Vore i så fall superintressant tycker jag, inte minst med tanke på att Plejd inte har några enheter att stoppa i vägguttag eller sätta på tex lampsladd vilket Shelly har!
Kom hem till mig och kolla om du inte tror det.R Renoverajämt skrev:Det skulle jag vilja se!
Fjärrstyrningar via radio har alltid fördröjning men plejds är ju bluetooth medan shelly är wi-fi och kommunicerar man indirekt via webb så uppstår tråkiga fördröjningar och tråkiga ljud från klickande reläer.. det behövs annat än röststyrning ex vridknapp eller när man vill ha tyst funktion
Ett uttag styrs via plejd:en, det andra uttaget har konstant spänningsmatning.G genes skrev:
https://www.eldirekt.se/elmaterial/eluttag/exxact-vagguttag/exxact-uttag-m-separat-brunn