Jäkligt snyggt i många av detaljerna - jag hade gärna bott där! Med lite eftertanke och god känsla kan man uppenbarligen vara husets ursprung troget utan att folk lär uppfatta det som omodernt. Jag tror knappast att all den goda karaktär som är beverat i ursprungsdetaljer är en nackdel nu när budgivning pågår, jämfört med om man hade förvanskat och förnyat allt som många gör.
1964? Yxhult startade tillverkning av mexistenen först 1965
Vem säger att det är mexisten? Jag skulle gissa på slammat lertegel.
I övrigt skulle jag tro att nuvarande ägare rustat upp ett tämligen förvanskat hus, vilket man anar i sällskapsrummens spröjsfönster. De är definitivt inte monterade innan 1970. Jag gissar att köket - tillsammans med matplats/serveringsgång ) .- ursprungligen låg i sovrum 1. Ingen människa på 60-talet skulle drömt om att lägga fiskbensparkett i sitt kök.
"60-talskök" Det finns väl inte en kvadratcentimeter i det där köket som påminner om 60-talet överhuvudtaget? Nästan allting i huset är sönderrenoverat i svennig still med noll smak där man bara målat allting vitt och grått för att man inte vågar ha någon specific stil.
Jag skulle tippa på att den invändiga tegelväggen var rent tegel från början men är nu för alltid totalförstörd med vit färg.
"60-talskök" Det finns väl inte en kvadratcentimeter i det där köket som påminner om 60-talet överhuvudtaget? Nästan allting i huset är sönderrenoverat i svennig still med noll smak där man bara målat allting vitt och grått för att man inte vågar ha någon specific stil.
Jag skulle tippa på att den invändiga tegelväggen var rent tegel från början men är nu för alltid totalförstörd med vit färg.
Köket är ett superklassiskt 60-tal. Ritat av Edvard Munch 1968
Köket är ett superklassiskt 60-tal. Ritat av Edvard Munch 1968
Arne Munch. Icke Edvard. Uno Form nytillverkar modellen. Och jag vidhåller att fiskbensparkett inte alls var gängse i vare sig designade eller mer vardagliga kök 1968. Stödstolpen och innertaket i sällskapsrum och kök antyder att planlösningen ändrats i efterhand.
Arne Munch. Icke Edvard. Uno Form nytillverkar modellen. Och jag vidhåller att fiskbensparkett inte alls var gängse i vare sig designade eller mer vardagliga kök 1968. Stödstolpen och innertaket i sällskapsrum och kök antyder att planlösningen ändrats i efterhand.
stämmer bra. Arne ska det vara. Så snyggt, hållbart och klassiskt. Rätt val.
Bbilly_baver skrev:
Bbilly_baver skrev:
Bbilly_baver skrev: