Heltokigt och nej, du får inte göra sådan anslutning om det är på allmän mark (kommunal) som det ser ut att vara utifrån trottoaren.
Du ska ha tillstånd från kommun och göra avstängning enligt deras anvisningar.
Gissar på att den som har gjort det där inte är lika sugen på göra det igen efter att någon snubblat på sladden och dragit sönder uttaget.
Finns det ingen parkering vid huset, eller vad är anledningen till att hen gjort sådär?
finns bara parkering på gatan därav denna lösning. En annan person längre upp på gatan gör likadant men har iallafall lagt kabeln i en synlig anordning som är lätt att gå över.
Något som skrämmer mig titt som tätt i vardagen är att man väldigt ofta stöter på eller hamnar i onödigt besvärliga situationer helt i onödan för att vissa människor inte kan inse vilket konsekvenser deras agerande får för andra människor. T.ex. parkerar man mitt på en öppen yta istället för att ställa sig lite vid sida av istället så att fler får plats eller åtminstone kommer förbi. Eller som i detta fallet med kabeln. Kan bli ganska farligt om man kommer lite snabbt på en cykel i mörkret.
Något som skrämmer mig titt som tätt i vardagen är att man väldigt ofta stöter på eller hamnar i onödigt besvärliga situationer helt i onödan för att vissa människor inte kan inse vilket konsekvenser deras agerande får för andra människor. T.ex. parkerar man mitt på en öppen yta istället för att ställa sig lite vid sida av istället så att fler får plats eller åtminstone kommer förbi. Eller som i detta fallet med kabeln. Kan bli ganska farligt om man kommer lite snabbt på en cykel i mörkret.
Kommer man med cykel på gångbanan så kallas det karma.