Hej!
Köpt en luftfritös vars kabel ut från fritösen ser suspekt ut. Ska det se ut såhär? Den där "klumpen" eller vad det ska kallas är ju för att kabel ska röra på sig flexibelt och borde vara fast i apparaten. Men såhär ser det konstigt ut tycker jag. Ska jag lämna tillbaka tycker ni?
(Vita "fläckarna" är frigotbitar på kabeln)
Edit: lagt upp bild på "dosan" i botten av fritösen
Köpt en luftfritös vars kabel ut från fritösen ser suspekt ut. Ska det se ut såhär? Den där "klumpen" eller vad det ska kallas är ju för att kabel ska röra på sig flexibelt och borde vara fast i apparaten. Men såhär ser det konstigt ut tycker jag. Ska jag lämna tillbaka tycker ni?
(Vita "fläckarna" är frigotbitar på kabeln)
Edit: lagt upp bild på "dosan" i botten av fritösen
Redigerat:
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 23 377 inlägg
Det är ett böjskydd för kabeln, och det ska då sitta fast i apparaten. Ser inte ut som om något har gått sönder, men samtidigt svårt att se hur det är tänkt att sitta fast.
Jag tycker det ser ut som att man helt enkelt monterat fel kabel. Kanske har den rätta kabeln tagit slut på fabriken?
Dragavlastningen ser ut att sitta rätt, och det känns som det viktigaste i sammanhanget. Att det ser lite lustigt får man nog skylla på en lite bristande kvalitetskänsla hos tillverkaren.
Dragavlastningen ser ut att sitta rätt, och det känns som det viktigaste i sammanhanget. Att det ser lite lustigt får man nog skylla på en lite bristande kvalitetskänsla hos tillverkaren.
Tack så mycket för era svar!
Jag gick till butiken jag glömde från och gissa vad? Tittade på ex och båda var kopplade påsamma sätt.
Mycket märkligt!
Haha håller med dig Uffe! Tänkte att den måste ha varit använt.
Hur som helst tog jag hem apparaten igen och får väl använda och hålla tummarna
Jag gick till butiken jag glömde från och gissa vad? Tittade på ex och båda var kopplade påsamma sätt.
Mycket märkligt!
Haha håller med dig Uffe! Tänkte att den måste ha varit använt.
Hur som helst tog jag hem apparaten igen och får väl använda och hålla tummarna