Byggahus.se
Kanon! Tack för uppdateringen!

Snyggt! Ja du måste upp med fler bilder. Nu börjar det roliga... insidan.

Alltid kul att få se slutet! Bra jobbat!

Efter att taket var lagt och panelen på utsidan var på plats så började arbetet på insidan. Bygget startade i juli och nu stod det november i almanackan. Bredvid garaget hade det hunnit komma upp ett helt hus och där jobbade snickarna på i full fart. Garaget gjorde jag själv, från första blyertsstreck till sista skruv, med undantag för gjutning, el och portmontage.

Här kommer lite bilder från bygget på insidan. Jag inser att jag, precis som flera andra, har tagit färre och färre bilder i bygget.

Garaget är byggt på en stomme av 145x45 och isolerat med stenull. Alla väggar är klädda med OSB och gips invändigt.

Interiör av ett garage under konstruktion med osb och gipstak, isoleringsmaterial och öppen portram.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inre byggarbetsplats med OSB- och gipsväggar, omonterad belysning och bil synlig genom öppen garageport.
Skapa konto

Inre delen av ett garage under konstruktion med OSB-väggar och gips i taket, elinstallationer synliga.
Skapa konto

Interiör av garage under konstruktion med OSB- och gipsväggar, kablar för belysning och byggmaterial på golvet.
Skapa konto

Jag letade runt ett tag för att hitta några portar som fått bra omdöme och låg "rätt" i pris. Det slutade med att jag handlade ett paket med två portar och motorer från Hörmann. Vad jag förstår så är det bra kvalité och det fick bli viktigare än de kronor jag kunde spara på något sämre fabrikat.
Portarna monterades av en bekant som har firma i branschen. Bra pris och smidig service.

Inuti nyligen byggt garage med stängd Hörmann-port, vit plåtinklädnad, och synliga OSB/gipstak.
Skapa konto

Inuti ett ofärdigt garage med två stängda garageportar, isolerade väggar och synlig takbelysning.
Skapa konto

Hörmann ProMatic garageportöppnare monterad ovanför ett OSB-klätt tak med synlig kablage och isolering.
Skapa konto

Nybyggda garaget med vita dubbeldörrar och obehandlat trä runtom, med ett lätt snötäcke framför.
Skapa konto

Nyinstallerad vit garageport från Hörmann i ett nyligen byggt garage med träpanel, omgiven av snö.
Skapa konto

Nybyggt garage med två grå portar, vit plåtklädsel runtom och två utomhuslampor monterade ovanför portarna.
Skapa konto

Nyinstallerad garageport med vit plåtinklädnad och en vägglampa ovanför.
Skapa konto

Uppvinklade vägglampor monterade på en träbeklädd yttervägg ovanför ett garage i skymningen.
Skapa konto

Samtidigt jobbade elektrikern på så att vi fick belysning både inne och ute. Inne sitter det 9st 2x36w lysrörsarmaturer och över arbetsbänken sitter det 2st LED-armaturer för extra bra arbetsbelysning.
Inklädningen runt portarna tänkte jag göra i trä men det blev så djupt så det fick bli plåt istället. Hela varvet runt kläddes med vit plåt och det blev kanonbra.

Fortsättning följer...

• Gilla
Katatt och 2 till
  • Laddar…
Du började 2017 och nu är det 2021, är garaget klart?

Jag rev mitt fuktskadade garage våren 2018 och har byggt upp ett nytt på befintlig platta. Har gjort allt själv (med hjälp av barnen av och till) samt att jag beställde färdiga takstolar. Istället för dubbelgarage blev det nu garage, förråd och loft. Ritningarna gjorde jag i en testversion av progecad. Nu 2021 är det bara loftet som saknar lite gipsskivor, färg, innertak, spotlight och laminatgolv. Budgeten låg på 200 000 men det har tillkommit klinker i både garage och förråd. Räknar med att allt ska vara klart senast i år:cool:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.