Byggahus.se
Vi har nu i stort sett spacklat alla väggar, men jag märker att ena väggen där det är gipsskivor under är något ”böjd” upptill. Väggen är alltså inte rak. La ett långt vattenpass och ser att det diffar upp mot centimetern på någon kvadratmeters yta.
Hur ska man göra bäst, lägga på mer spackel just där?
Lägga på gipsputs på spacklet och sen spackla igen på gipsputset?
Jäklar att vi inte såg det innan spacklet las på.

Varför startar du tre identiska trådar på samma ställe???

useless useless skrev:
Varför startar du tre identiska trådar på samma ställe???
Oj! Det ska förstås bara vara en.
Måste få bort den andra om det går

M Marijairena skrev:
Oj! Det ska förstås bara vara en.
Måste få bort den andra om det går
Det går inte att få bort enligt reglerna på Bygghus. Sorry!

Syns det och är något du stör dig på? Skit i det annars. Alternativet nu är att stocka ut med gipsbruk.

• Gilla
Marijairena
  • Laddar…
F falkn skrev:
Syns det och är något du stör dig på? Skit i det annars. Alternativet nu är att stocka ut med gipsbruk.
Ok, gipsbruk på spacklet sen spackla över. Kanske var väggen från början så. Förut hängde ett skåp där. Nu tänkte jag ha antingen målad vägg där bakom frihängande fläkt eller kakel ända upp.
Tack för svar!

M Marijairena skrev:
Ok, gipsbruk på spacklet sen spackla över. Kanske var väggen från början så. Förut hängde ett skåp där. Nu tänkte jag ha antingen målad vägg där bakom frihängande fläkt eller kakel ända upp.
Tack för svar!
Ska ni ha kakel där kan du ta upp en del av skillnaden med fixet. Kommer säkerligen inte synas sen.

• Gilla
Marijairena
  • Laddar…
F falkn skrev:
Ska ni ha kakel där kan du ta upp en del av skillnaden med fixet. Kommer säkerligen inte synas sen.
Helst vill jag bara ha kakel upp till skåpen och fläkten och sedan målad yta upp, men ska fundera ett varv till. Ytan är inte jättestor bakom fläkten. Är rädd annars att en helt kaklad vägg kan ge ett något "rörigt" uttryck. Det beror förstås på hur köket ser ut annars. Men jag kan ha fel. Det är säkert lättare att sätta kakel ända upp.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.