Om wc byggs hela vägen fram till fönstret så att den hamnar i badrummet, då får du en längre vägg att ha garderob i hallen. En rund matta i hallen kan nog lyfta den med. Kanske en stor sittpuff mitt på mattan att slå sig ner för att ta på sig skor, eller ett runt bord!
Om wc byggs hela vägen fram till fönstret så att den hamnar i badrummet, då får du en längre vägg att ha garderob i hallen. En rund matta i hallen kan nog lyfta den med. Kanske en stor sittpuff mitt på mattan att slå sig ner för att ta på sig skor, eller ett runt bord!
Vi behåller gärna den fria sikten. Från matplatsen ser man ut åt alla håll, vilket är fantastiskt. Att ta på sig skorna mitt på mattan är nog inte lösningen på problemen med hallen
Ert vardagsrum ser ju onekligen trångt ut. Hade jag varit du hade jag nog funderat på att dra ut tillbyggnaden på långsidan i din skiss (nästan) hela vägen ut till husets hörn, dvs ytterligare 2,5 meter. Tror huset kommer upplevas som relativt luftigt då. Utbyggnad av kök hade jag lagt som prio 2, och först efter att ni bott i huset med utbyggt vardagsrum, kanske räcker det med den första tillbyggnaden?
Ja, exakt. Men stolpens placering förstör möjligheten att placera soffgrupp fritt. Går det att få den längre till vänster? Vad räknar du med för balk?
Den sitter nu så att det som värst är 4m som ska bäras upp. Kör man HEA går det kanske komma upp i rätt mycket mer spännvidd, jag är verkligen ingen expert på området.
edit: Om det med rimlig balk går komma upp i 5,5 meter så skulle det ju vara en rätt mycket trevligare yta:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Barnens pysselhörna i hörnet som blir till övers, eller nått
Tror dock att du ska låta tillbyggnaden börja först en bit in i väggen så originalhusets form bevaras. Huset kommer se bättre ut utifrån om den börjar kanske 30-40 cm efter hörnet.
Borde inte vara något problem med längden om du använder en stålbalk. Vi har en relativt liten i vår avväxling på cirka 450 cm mellan stolparna, skulle lätt kunnat få plats med en grövre om vi velat ha större öppning.