Jag ska dra avlopp (dusch, tvättställ, diskoho, toalett) i krypgrunden. Jag funderar på att sätta en T-koppling och sen en plugg på avstickaren. På så vis har jag möjlighet att enkelt spola rören.
Vill man verkligen ner i kryprummet för att spola sånt?
Brukar spolas via toaletten /handfatet, och då behöver du ingen sån del på avloppet som du skriver
Ja om man kan. Det är ju inte så att man spolar avlopp i köket eller i duschen för att det är bekvämare utan snarare för att det ofta är den enda möjligheten. Nu har jag möjlighet att ordna bra spolmöjligheter för eventuellt framtida stopp.
Nu är jag ingen rörmokare, men känns inte den snäva 90-graders böjen lite jobbig för vattnet? Borde väl bli bättre ös med en vanlig böj, och sen sätta rensluckan längre ner på den horisontella delen av rören? Slipper man några kanter som det kan fastna skit i också?
Nu är jag ingen rörmokare, men känns inte den snäva 90-graders böjen lite jobbig för vattnet? Borde väl bli bättre ös med en vanlig böj, och sen sätta rensluckan längre ner på den horisontella delen av rören? Slipper man några kanter som det kan fastna skit i också?
Jo det var också min känsla. Lösningen hade dock varit snygg men jag tror det blir en riskkonstruktion.
Det kommer antagligen inte fungera................Du måste ha nånting som styr det i rätt riktning och även om vattnet letar sig vidare ganska bra så kommer inte det fasta göra det som bara bygger på mer och mer.............