Byggahus.se
F
"Tung och olämpligt placerad last."
Ja Ja, lastar man så, får man nog skylla sig själv om man hamnar utanför genpoolen

• Gilla
Heij83 och 1 till
  • Laddar…
Dom har inte testat skillnaden mellan långa brädor på instrumentpanelen och långa brädor genom sidorutan?

• Gilla
  • Haha
Dilato och 5 till
  • Laddar…
"ska du själv ha last i bagageutrymmet bör du se till att använda befintligt lastnät".

Vilka bilar har det? Nyfiken.

Fario Fario skrev:
"ska du själv ha last i bagageutrymmet bör du se till att använda befintligt lastnät".

Jag har haft det i alla mina kombibilar; Volvo, BMW och Audi.

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Det var inte mycket fakta i den artikeln. Trist att de bara testat kombibilar, jag kör runt i sedan med en del last i bagaget emellanåt. Större saker får dock åka släp, då slipper man skita ner bilen dessutom.

• Gilla
Norlinskan och 1 till
  • Laddar…
Fario Fario skrev:

Jag tyder det som på nätet som placeras mellan baksäte och tak.
Jag har det original i en skena på min hyundai i40. Renault megane har även detta men inte i skena, går att få i stål med till Renault.
På i40:n har jag även spår i golvet där jag kan sätta antingen spänndband eller ett lastskydd som man pressar mot lasten.

Nyfniken Nyfniken skrev:
[länk]
Det där är inte det de avser utan det är nätet man kan dra upp (eller fälla ner/upp om det är stålvarianten) från ryggstödet till taket.

• Gilla
Fario
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.