Byggahus.se
Status
Tråden är låst och går ej att kommentera.
optimum
harry73 harry73 skrev:
Om du nu vill bevisa att alla eller nästan alla hanterar masken rätt minst en gång om dagen, då stämmer det troligtvis, men de flesta hanterar också masken fel minst en gång om dagen.
Så då är vi överens igen
För mig är fel hantering av masken om man inte är ren om händerna och pillar på masken.
Dock inte sett någon som helst undersökning om hur många som fått covid-19 av att pilla på masken.

Det är synd om de som måste ha mask hela dagen.
De allra flesta behöver nog inte alls ha mask enligt som jag ser det.
Kan man säkerställa social distans borde mask vara onödigt.
Men vid tillfällen då man inte kan hålla social distans så är det nog en bra lösning.
Exempelvis som jag ser det att vara tvungen att åka kollektivt för att komma till sitt arbete och då under en halvtimma använda mask för att sedan kunna ta av sig den.
På hemresan en ny fräsch mask en halvtimma igen.

För mig vore det enkelt att fixa.
Men nu är jag så jäkligt lyckligt lottad att jag kan åka bil till jobbet.
De kritiska tillfällena har jag plockat bort.

• Gilla
brfbo
  • Laddar…
optimum
Nu läste jag underbara nyheter från Stefan Löfven om att vaccin ska komma och när han går ut med vaccin litar jag verkligen på att det är bra. Vill vår statminister att vi ska vaccinera oss så bör vi göra det.

Alla som inte tar vaccin tror jag trotsar honom i hans försök att få oss friska i Sverige.
För visst vill vi vara friska?

Jag vill det.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
E
Sen är inte frågan om munskydd fungerar eller ej, det vet vi ju att de gör i teorin.

Frågan är hur stora fördelar vi erhåller med detta förbud vs hur stora nackdelarna blir.

Om vi ponerar att munskyddstvånget ger positiv effekt på hälsan, vilket vi ju givetvis inte vet, så är ju då frågan hur stor.

Hur många liv och långtidssjuka räddas om en miljon svenskar utsätts för munskyddstvång? Eller 10 miljoner.

Är det en handfull liv som kan räddas då?Hundratals?

Hur många hade det varit före Covid-19 fanns med i bilden.

Det är rätt många år detta munskyddstvång behöver få finnas till tills tillräckligt många är vaccinerade.

Å andra sidan finns där garanterat negativa effekter också, man får känslan av att många försöker leva sitt liv som vanligt i tron att munskydden ger ett mer kraftfullt skydd än vad det kanske gör, detta kan ju då ske på bekostnad av de viktigare åtgärderna vi redan har i bruk.

E
optimum optimum skrev:
För mig är fel hantering av masken om man inte är ren om händerna och pillar på masken.
Dock inte sett någon som helst undersökning om hur många som fått covid-19 av att pilla på masken.

Det är synd om de som måste ha mask hela dagen.
De allra flesta behöver nog inte alls ha mask enligt som jag ser det.
Kan man säkerställa social distans borde mask vara onödigt.
Men vid tillfällen då man inte kan hålla social distans så är det nog en bra lösning.
Exempelvis som jag ser det att vara tvungen att åka kollektivt för att komma till sitt arbete och då under en halvtimma använda mask för att sedan kunna ta av sig den.
På hemresan en ny fräsch mask en halvtimma igen.

För mig vore det enkelt att fixa.
Men nu är jag så jäkligt lyckligt lottad att jag kan åka bil till jobbet.
De kritiska tillfällena har jag plockat bort.
Givetvis kan man ha munskydd i kollektivtrafiken, skulle inte förvåna om användningen där ökar mer och mer.

Kanske inte så dumt, Covid-19 eller ej, när majoriteten har det blir det ju de som inga har som sticker ut.

optimum optimum skrev:
Nu läste jag underbara nyheter från Stefan Löfven om att vaccin ska komma och när han går ut med vaccin litar jag verkligen på att det är bra. Vill vår statminister att vi ska vaccinera oss så bör vi göra det.

Alla som inte tar vaccin tror jag trotsar honom i hans försök att få oss friska i Sverige.
För visst vill vi vara friska?

Jag vill det.
Det är bra!
Nu väntar vi bara på att något godkänns för användande.

• Gilla
optimum
  • Laddar…
BirgitS
optimum optimum skrev:
Nu läste jag underbara nyheter från Stefan Löfven om att vaccin ska komma och när han går ut med vaccin litar jag verkligen på att det är bra.
Nja, han sa att om vaccinerna blir godkända så blir det leveranser till Sverige.

Staffans2000
T tanaris skrev:
Tyvärr är det ju tillräckligt många som ser det som en rättighet och ännu fler som ser det som en målsättning att det är redan är kört.
Sedan har vi en kristen synvinkel, där jorden skall "slitas som en klädnad". Dvs. Ju mer förödelse som drabbar oss. Även de vi skapar själva, såsom virusutbrott, desto fortare öppnas pärleporten för de rättrogna. Alltså de som tror på gud, INTE Tegnell eller The Fonz.

Staffan Cunningham

Ulltand Ulltand skrev:
Vi gör slut på ett jordklots resurser på 9 månader eller nått sånt så världen tål inte ens den befolkningsmängd vi har. Allra värst är det för klimatet.
Och hur menar du att det har relevans i sammanhanget?
Denna överkonsumtion, återigen, beror på resursfördelning och på en överkonsumtion hos en del av världens befolkning. Med en mer balanserad förbrukning och en omfördelning av resurserna skulle det se annorlunda ut.

UlrikaSpg UlrikaSpg skrev:
. . .överkonsumtion hos en del av världens befolkning. Med en mer balanserad förbrukning och en omfördelning av resurserna skulle det se annorlunda ut.
Eftersom det var jag som drog in på det här spåret så dristar jag mig att svara:
Ja, precis - och de nedskärningar i konsumtion som vi ser nu i och med Corona-restriktionerna (drastiskt minskat utlandsresande, digitala konferenser istället för fysiska, mm - är kanske en jättebra ”träning” inför vad vi i väst måste försaka för att omfördela de ändliga naturresurserna i världen.

• Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
Great Sucess brothers and sisters!!!!

• Man i Borat-kostym och munskydd ger tummen upp framför kampanjtext för maskanvändning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Använd inte bilbälte. Risken är att du då invaggas i falsk säkerhet och inte håller avstånd till framförvarande bil.
Faran är också att man pillar på mekanismen och kör av vägen.

Anders Tegnell.

• Gilla
  • Haha
Nyfniken och 7 till
  • Laddar…
E
K Kreutzer skrev:
Använd inte bilbälte. Risken är att du då invaggas i falsk säkerhet och inte håller avstånd till framförvarande bil.

Anders Tegnell.
Nåja.
Fast säkerhetsbälte finns det ingen tvekan om att det hjälper, resultatet syns direkt efter krock.

Och inget större obehag heller, de flesta har vant sig vid det här laget, så fort man stiger ut ur bilen kan man ta av sig bältet.

Till skillnad från munskydd som du måste bära hela långa dagen.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
D
E El-Löken66 skrev:
Givetvis kan man ha munskydd i kollektivtrafiken, skulle inte förvåna om användningen där ökar mer och mer.

Kanske inte så dumt, Covid-19 eller ej, när majoriteten har det blir det ju de som inga har som sticker ut.
Rätt bra med en större andel maskerade i samhället också, motmedel mot den ökande kameraövervakningen!

D
K Kreutzer skrev:

Anders Tegnell.
Finns gott om studier som har befäst just detta ;)

• Gilla
Nyfniken och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.