T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 186 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 186 inlägg
Jag ska förlänga ett staket som ser ut ungefär som det på bilden nedan:

Jag undrar om det räcker med att jag fäster stängslet med buntband i staketstolparna?
Jag vet att det bästa kanske är att använda ordentliga märlor, men jag vill ogärna hamra på stolparna efter att jag satt ner dem i jorden.
Fungerar det med buntband eller går de sönder efter första vintern?

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag undrar om det räcker med att jag fäster stängslet med buntband i staketstolparna?
Jag vet att det bästa kanske är att använda ordentliga märlor, men jag vill ogärna hamra på stolparna efter att jag satt ner dem i jorden.
Fungerar det med buntband eller går de sönder efter första vintern?
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 16 840 inlägg
Halkar inte staketet ner och viker sig med bara najtråd? Jag skulle sätta märlor, om så bara sådana som man kan skjuta fast med dyckertpistolen.
Såna här då och passande skruv?

https://www.byggmax.se/klammer-rf-sb-sats-25-st-p68339941

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.byggmax.se/klammer-rf-sb-sats-25-st-p68339941
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 186 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 186 inlägg
Moderator
· Stockholm
· 50 952 inlägg
najtråd är egentligen avsedd för att naja ihop armeringsjärn innan man gjuter. tråden behöver bara hålla tills betongen är på plats och härdat.
Najtråd som är lite grövre (till skillnad från de tunna säckbindarna med öglor) håller iofs ganska många år, men det bästa är såklart riktiga förzinkade märlor eller rostfria klammer.
Vill man snåla så kan man ju köra med ristfria klammer och skruv bara i överkant så att stängslet garanterat hålls uppe och nån billigare lösning för fästpunkter längre ner på stolpen.
Vill man snåla så kan man ju köra med ristfria klammer och skruv bara i överkant så att stängslet garanterat hålls uppe och nån billigare lösning för fästpunkter längre ner på stolpen.