Byggahus.se
Tjena!

håller på att bygga ut mitt hus och precis fått på råspont och papp. Nu funderar jag på hur jag ska göra med skorsten. Jag ska installera en kamin längre fram med rökrör upp genom taket och filurar på om det inte är klokt att lägga på själva skorstenen när man är där uppe och bygger med ställning och allt? Vad isåfall kan man sätta dit så man slipper göra mer utvändigt takjobb senare? Är detta möjligt? Länka gärna en prisvärd produkt (skorsten)

M
Håller med Danne. Premodul är väligt enkel och smidig att montera. Vet du bara placering av kaminen, dvs. exakt vart rökröret ska ansluta så kan du i princip göra allt färdig på taket och bara släppa ned det isolerade rökröret senare. Kan se vad jag betalade om intresse finns. Har monterat 2st Premodul i mitt hus själv.

Tack för bra tips! Räcker det att jag endast får på skorstenshuven till att börja med eller behöver jag nåt mer? Vill helst inte köpa på mig mer än nödvändigt just nu

M
Ja det borde räcka. Lite beslag och grejor som håller huven och tätningar.

Illustration av olika installationsalternativ för skorstenar med märkta komponenter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Illustration av montering för nederbeslag på tegel-, papp- och plåttak i en instruktionsmanual.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Björn Barrögård
  • Laddar…
Så får det bli. Skaffar en huv o sen när det är dags ansluter jag rör o sånt om ingen här har nåt avrådande från detta.

tack för hjälpen!

• Gilla
Markarbetaren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.