8 891 läst · 62 svar
9k läst
62 svar
Vad är det här som sitter i golvet?
Bifogar planskiss. Den sitter ganska precis mitt i ordet "MATRUM".Karlia skrev:
Det finns en panel i köket och ett par tryckknappar runtom i huset som får en siffra att trilla ner. Kan det finnas en koppling? Liknar inte de andra.A anaitis skrev:
Eller hur tänkte du? Några bilder/exempel/beskrivningar på dylik klocka?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 653 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 653 inlägg
Ser ut som det skulle var en lucka i golvet, Finns det en krypgrund under huset?pean.wa skrev:
Röstar på en ringklocka, tänk ett större matbord för finare tillställningar där personen i högsätet på kortänden kunde signalera personalen utan att resa sig eller göra resten av gästerna uppmärksamma.. helt enkelt trycka på knappen som är dold under mattan med foten..
Medlem
· Västernorrland
· 10 172 inlägg
Det enklaste torde väl vara att lossa manicken och se vad som finns under...........
Medlem
· Västernorrland
· 10 172 inlägg
We have a winner!A anaitis skrev:
Jag har alltid tyckt att det ser ut som att det är en fast botten på hålet MEN jag började skrapa ur lite lack och smuts och plötsligt ringde det i panelen köket!
Hade absolut inte tänkt tanken att det här var kopplat dit, jag har letat och klurat på var alla dessa knappar sitter. Alla är inte inkopplade i panelen och jag har trott de har gått förlorade men nu är det tre fungerande, ringklockan på ytterdörren, en i badrummet på övervåningen och nu denna! Jakten på de andra fortsätter!
Nu återstår ju också att klura ut vad man kopplade till den för att ringa, det måste har varit någon slags fjärrkontroll. Någon som vet?
H
HEM2121
Medlem
· Västra Götaland
· 4 653 inlägg
HEM2121
Medlem
- Västra Götaland
- 4 653 inlägg