Byggahus.se
Finns ju många trådar i ämnet men många har några år på nacken så tänkte höra vad som är de bästa alternativen idag?
Funderar själv på klinkers men Biltema verkar slutat med sina som tidigare fick goda omdömmen, finns lika bra/prisvärda hos någon annan leverantör? Biltema epixigolv är också ett elternativ.
Garaget är nybyggt 40 m2 och ej färdigt så betongplattan är oanvänd och slipad med helikopter 3-4 gånger och de sista med bara knivarna.

Byggmax och Bauhaus säljer väl fortfarande liknande klinker.

Får rätta mig själv, Byggmax platta är också i näst högsta slitklass, Full body betyder bara att den är genomfärgad, så då verkar ju den likvärdig med Bauhaus platta.

Ingen som har några tips angående golv i garage?

Epoxi? Snabbare att lägga och billigare. Finns fördelar med båda. Epoxi är väl mindre lämpligt om man svetsar har jag läst. Klinker tål väl det men tar mer tid och somsagt kostar mer.
Har man råd så är väl klinker bäst.

Vad ska du göra i garaget? Bara köra in/ut med bilen, skruva, svetsa, eller gud förbjude, blir det bara ett förråd? Jag tycker att det känns lite "skumt" med risk att fördärva kakelkanten om man rullar runt med en garagedomkraft tex på ett kakelgolv, dessutom lite högljutt. Fast jag har inte provar själv egentligen...

Biltemas epoxi är grym, klarlacka den så håller den länge länge.

Tanken är att ha bilen inne i garaget på vintern så det blir ju dagligen körning ut och in med dubbdäck. Meka bil blir när bilen kräver det och vid byte av däck. Sen är det väl mekning/service på snöslunga/gräsklippare och dyligt. Har i snart 15 års tid sagt att jag ska köpa en cross när jag har ett garage så förhoppningsvis blir det mekning av en sådan i framtiden.
Ang. att dra en domkraft på golvet, hur klarar ett epoxigolv sådant och blir inte ett epoxigolv snorhalt om det kommer lite vatten på det?

Det klarar allt ovan nämnda.

Jo lite halt blir det.

Slipa golvet och lägg på dammbindningsmedel?
Nybyggnadsplats med oputsat betonggolv och byggmaterial framför ett vitt hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

T Tomas J skrev:
Ingen som har några tips angående golv i garage?
Jag har Byggmax klinker som nämnts ovan i garaget, har legat i 6-7 år kanske och har hållit väldigt bra.

Hur funkar det med klinkers och garagedomkraft? Tanken när man lyfter är att garagedomkraften ska kunna rulla lite för att kompensera att lyftpunkten rör sig i en båge. Vad händer då om hjulen på domkraften kör ned i en fog?

I garage kör man uteslutande laserskuren platta, dem läggs med 2mm fog så det märks knappt.

• Gilla
ankaraS
  • Laddar…
Klinker funkar bra.

Bäst rent golvmässigt är nog HTC superfloor

Men jag föredrar epoxy, gärna den tjockare industrivarianten känns rent, mjukt och varmt

• Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.