Byggahus.se
Jag har precis haft byggare som renoverat vårt badrum. De har installerat en ifö spira toalett som är limmad. Men när man ska gå in i badrummet och trampar på kaklet runt toaletten så vibrerar hela toaletten. Man hör och ser det på toalettlocket som hoppar till.

ska det vara så? Någon som vet?

(jag upptäckte också i efterhand att ägarna till firman konkade en tidigare firma som är med på svarta listan förra året, är därför rätt nojig)

Nej det låter inte ok!
ta först upp det med det företag som gjort ditt badrum,så att de ges möjlighet till att åtgärda.
Har du fått papper på att alla delar i badrummet är utfört av behöriga och godkänt utfört?
ev ta in en egen besiktningsman, ev hålla inne viss betalning tills problem är löst.

Tror att det kan vara bra om du här kan uppge lite mer exakt hur badrummet är uppbyggt, för att kunna få bäst hjälp/råd här.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
B brfbo skrev:
Nej det låter inte ok!
ta först upp det med det företag som gjort ditt badrum,så att de ges möjlighet till att åtgärda.
Har du fått papper på att alla delar i badrummet är utfört av behöriga och godkänt utfört?
ev ta in en egen besiktningsman, ev hålla inne viss betalning tills problem är löst.

Tror att det kan vara bra om du här kan uppge lite mer exakt hur badrummet är uppbyggt, för att kunna få bäst hjälp/råd här.
jag har försökt få de att fixa det i 2 veckors tid nu. Men de har börjat ignorera mina samtal och mail, så jag bestred sista fakturan som står för 70% av beloppet.

har inte fått några papper alls förutom att de gjort en våtrumsanmälan. Dessutom från ett annat bolag. Där finns avvikelser också som måste dokumenteras, Element rör genom golvet som inte kunde flyttas.

bifogar bilder på hur det blev. Det är plattorna runt toaletten som får den att vibrera.

• Nyrenoverat badrum med duschhörna, handfat och golvplattor, indikerat problem kring toalettområdet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tråkigt att höra att ni har råkat ut för fuskbyggare för det måste det vara om det är så illa att golvet sviktar när ni går på det...

Riktigt snyggt badrum annars måste jag säga, vad är det för kakel och klinker som ni har kört på?

S SnickeNicke skrev:
Tråkigt att höra att ni har råkat ut för fuskbyggare för det måste det vara om det är så illa att golvet sviktar när ni går på det...

Riktigt snyggt badrum annars måste jag säga, vad är det för kakel och klinker som ni har kört på?
kakel heter keope back ivory 60x60 plattor köpte från golvpoolen. Art är 238214

• Gilla
SnickeNicke
  • Laddar…
Har du fotat under arbetets gång? Har du koll på cc måtten? Vettigt uppreglat golv med kortlingar och sen limmat spån/skivmaterial (och sen flyt på det) kommer inte svikta överhuvudtaget. Sviktande golv är ju uppgjort för att plattor kommer spricka och/eller lossna

P Panos c skrev:
(jag upptäckte också i efterhand att ägarna till firman konkade en tidigare firma som är med på svarta listan förra året, är därför rätt nojig)

Ja det är ju därför man ska kolla företagen innan man får problem.... Beklagar... :cry:
Hur hittade du dem? Offerta?

Appendix Appendix skrev:
Har du fotat under arbetets gång? Har du koll på cc måtten? Vettigt uppreglat golv med kortlingar och sen limmat spån/skivmaterial (och sen flyt på det) kommer inte svikta överhuvudtaget. Sviktande golv är ju uppgjort för att plattor kommer spricka och/eller lossna
nej har faktiskt inte koll på de :( tänkte att firman bör ju veta vad som måste göras. Kommer en besiktningsman kunna upptäcka i efterhand om de gjort fel?

jag har fotat så mycket jag hann med, då jag jobbar han jag inte riktigt alla moment. ( visste inte riktigt heller vad som är viktigt att fota.

Appendix Appendix skrev:
Ja det är ju därför man ska kolla företagen innan man får problem.... Beklagar... :cry:
Hur hittade du dem? Offerta?
jag googlade efter olika firmor i helsingborg, och de var tre firmor som nappade och ville lämna offert. Alla hamnade på samma pris med de jag valde kunde påbörja arbetet 1 månad innan den andra firman.

A
Dum fråga kanske, men de har inte missat att fästa toaletten? I en av våra hyresrätter satt toaletten lös. Helt sjukt. Vibrerade visserligen inte när man gick men höll på att tippa över när man satt på den :crysmile:

Är ju helt omöjligt att säga vad som är fel, svårt att se på en video, men man kan ju konstatera att ngt är fel!
Kan finnas en mängd orsaker, men jag tror inte på undermåligt bjälklag, tror mer på dåligt limmat tätskikt med blåsor under plattorna, eller bara dåligt med fix som har skinnat sig eller dylikt, så att klinkern inte fått fäste. Kommer snart visa sig om fogarna börjar spricka.
Men man kan bara gissa.
Dessutom verkar det vara dåligt fall i duschen, ligger mycket vatten kvar även om det är nyduschat, troligen en svacka precis innan brunnen!
Synd på ett annars snyggt badrum, iaf estetiskt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.