Byggahus.se
Hej,

Jag har problem med att golvvärmen inte värmer. Sätter termostaten på 28C men temperaturgivaren i golvet är fast på 19C. Dioden på displayen indikerar att den försöker reglera upp och värma golvet.

Jag har mätt med voltmeter enligt kortet men det är 0V i spänning även om dioden indikerar värmning.

Min slutsats blir att regulatorn är sönder då den inte matar ut spänning till golvet. Instämmer ni?

Förslag på lösning?
Kan man köpa någon standard regulator och koppla in? Där man typ kan välja matning mellan 1-10 eller så? Tips på regulator?

Självklart förstår jag att det bästa borde vara att köpa en exakt likadan regulator som den jag har som är sönder men den har egentligen fungerat kass hela tiden då hysteresen på den varit alldeles för stor för har man siktat på 25 C har man fått allt emellan typ 18 och 28C... Och det är för stort spann, tycker +/- 2C borde vara rimligt.

Golvvärmen jag har heter:
EBECO EB-Therm 355

Golvet lades för ca 8 år sedan.

• Schema över golvvärmesystem med en termostat, sensorer och markeringar som indikerar en felanalys.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det värt att ta en med automstiskreglering istället för en som bara kör ställdon?

Är väl lite "bränd" av att denna alltid har fungerat så dåligt...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.