Byggahus.se
Hej

Någon som använder en auxi wls ? får inte den riktigt att fungera, ska bryta 230 v med den när man larmar av o tvärt om vid på larmning så ska den slå på 230 v.

MrDTS

Hej

Snart klar med installationen av Lares 4.0

MrDTS Röran av kartonger och förpackningsmaterial på ett golvet under installationen av Lares 4.0 MrDTS säkerhetssystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

K KjellTimell skrev:
Någon som är nyfiken på Ksenia? Kommer avyttra mitt larm i hyffsad närtid.
Lares 16IP, Gemino 3G larmsändare, Porta KNX-gateway för integrering mot hemautomation.
Hejsan

Jag är intresserad av ditt larm. Pris ?

• Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
K
J Jompas skrev:
Hejsan

Jag är intresserad av ditt larm. Pris ?
Har skickat PM.

Hej, jag har i många år utvecklat produkter och lösningar för integration av SPC med allt från Home Assistant och Homey till KNX och Control4. Funderar nu att även ta fram lite integrationsprodukter till Ksenia Lares 4.0. Så ni som använder Lares, är det någon speciell integration ni saknar så får ni gärna hojta till :surprised:

• Gilla
ManPih
  • Laddar…
gol gol skrev:
Hej, jag har i många år utvecklat produkter och lösningar för integration av SPC med allt från Home Assistant och Homey till KNX och Control4. Funderar nu att även ta fram lite integrationsprodukter till Ksenia Lares 4.0. Så ni som använder Lares, är det någon speciell integration ni saknar så får ni gärna hojta till :surprised:
Personligen hade jag önskat att kunna larma av och på med Yale Doorman (L3) samt att knappen för ringklockan aktiverar kameran vid entrén.

• Gilla
Ekman2015!%
  • Laddar…
F fixarpelle skrev:
Personligen hade jag önskat att kunna larma av och på med Yale Doorman (L3) samt att knappen för ringklockan aktiverar kameran vid entrén.
Jo, att integrera Yale Doorman (oavsett version) är ett starkt önskemål. Får denna fråga väldigt ofta även när det gäller SPC. Problemet är dock att Yale (Assa) inte erbjuder något öppet API. De har valt att bara samarbeta med utvalda partners såsom Verisure, Aptus och Safe4. Det finns naturligtvis diverse "fullösningar" som använder t.ex Verisures molntjänst för att kunna styra låset. Men det är lösningar som kan upphöra att fungera när som helst och är inget jag rekommenderar.
Nya wifi-modulen till Doorman L3 och Linus ska tydligen ha stöd för IFTTT. Kanske kommer öppna vissa möjligheter. Tycker dock att denna typ av integration ska vara helt lokal och inte vara beroende av molntjänster.

• Gilla
Mats
  • Laddar…
gol gol skrev:
Jo, att integrera Yale Doorman (oavsett version) är ett starkt önskemål. Får denna fråga väldigt ofta även när det gäller SPC. Problemet är dock att Yale (Assa) inte erbjuder något öppet API. De har valt att bara samarbeta med utvalda partners såsom Verisure, Aptus och Safe4. Det finns naturligtvis diverse "fullösningar" som använder t.ex Verisures molntjänst för att kunna styra låset. Men det är lösningar som kan upphöra att fungera när som helst och är inget jag rekommenderar.
Nya wifi-modulen till Doorman L3 och Linus ska tydligen ha stöd för IFTTT. Kanske kommer öppna vissa möjligheter. Tycker dock att denna typ av integration ska vara helt lokal och inte vara beroende av molntjänster.
Tack för svaret, jag anser att säkerhet ska vara lokal.
Jag håller tummarna för att IFTTT öppnar nya möjligheter.

Hej

Går inte licensen ut i år för verisure o sector alarm eller har gjort det.

MrDTS

M MrDTS skrev:
Hej

Går inte licensen ut i år för verisure o sector alarm eller har gjort det.

MrDTS
Det har jag faktiskt ingen koll på. Använder eller rekommenderar som sagt inte dessa kopplingar själv.

Finns det någon bra shelly integration till ksenia?

gol gol skrev:

Hej. Någon lösning på integrationen Ksenia - Yale Doorman? :)

M ManPih skrev:
Hej. Någon lösning på integrationen Ksenia - Yale Doorman? :)
Du kan nog släppa den tanken, jag siar att ASSA inte släpper in vem som helst i sina produkter.

X xdigger skrev:
Du kan nog släppa den tanken, jag siar att ASSA inte släpper in vem som helst i sina produkter.
Jag har frågat ASSA om olika integrationer för Yale Doorman och jag tolkar svaren som att de är livrädda att en dålig integration ska ge produkterna dåligt rykte, de släpper endast in partnermoduler samt IFTTT för L3.

• Gilla
xdigger
  • Laddar…
gol gol skrev:
Vet du om det finns någon integration för Nimly touch pro till ksenia?
https://nimly.se/product/connect-module/

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.